Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 14 juli 2014

Abborre, blåbär och schersmin...

Av Helga - 14 juli 2014 18:58



Det blir inte så tätt mellan inläggen här i sommar men det är väl som det ska vara!?


Antingen är jag ute och flyger folk till och från semestern eller så är jag ledig och skyndar mig till sommarstugan. De tre senaste dagarna har jag varit ledig och då har vi haft besök av svärmor i sommarstugan. Hon är 88 år men spänstig och pigg. Maken och hon har varit ute och fiskat abborre...


 


Vi har plockat blåbär...


 


och suttit i skuggan av schersminen och njutit...


 


I eftermiddag tog svärmor och jag bussen tillbaka till Uppsala och imorgon påbörjar jag en ny arbetsperiod. Jag  inleder med en medelhavstur igen. Jag tar alltid med mig en solklänning och en bikini i väskan bara utifallatt vi skulle bli kvar av någon anledning. Det händer väldigt sällan men man vet ju aldrig. Jag har faktiskt fastnat på Madeira en gång  i tjänsten men det blev bara minimum vila och så flög vi hem igen.


#flyg #helga #abborre #fiske #blåbär #natur

 
 
Ingen bild

Maria

15 juli 2014 02:34

Du har en sådan härlig blogg! :-) Jätterolig att läsa! Har sett att du är i Umeå ibland och jobbar. Hoppas få flyga med dig någon gång (även om jag väldigt sällan är ute på resa). Ha det gott!

Helga

15 juli 2014 05:15

Men tack vad glad jag blir ;)

 
Freedomtravel

Freedomtravel

15 juli 2014 07:29

Vilken fångst! Skönt att få vara pigg vid den åldern! :)

http://www.freedomtravel.se

 
wiper

wiper

15 juli 2014 08:11

Vilken fantastisk fångst och bild. Vad härligt att få vara så pigg som din svärmor. Förstår att du har fullt upp för du är ju mitt uppe i livet och då är det så. Din blogg finns ju kvar och då är jag nöjd för jag tycker som Maria. Du är toppen

Blåbären ser helt fantastiska ut och att plocka själv blir ju nåt helt annat. Jag skulle nog ha blivit flygvärdinna känner jag nu för jag gillar omväxling i arbetslivet och lite äventyr.

Ha nu en fin arbetsperiod och sköt om dig fina du
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anneli

15 juli 2014 17:45

Vilken härlig svärmor du verkar ha och det finns väl inte mycket som går upp emot helt nyfångad fisk!
Jag har just läst en artikel om din sjungande kollega Gen, hon verkar ju vara mycket uppskattad och det förstår jag. Hon kanske till och med skingrar tankarna på flygrädda fegisar..... Har du flugit tillsammans med henne någon gång?
Fortsätt att njuta av dina lediga dagar och se till att bli lite bortskämd då!

Helga

15 juli 2014 18:26

Ja jag har flugit med Gen många ggr och det är så mysigt när hon sjunger strax före landningen...

 
Åsa

Åsa

19 juli 2014 08:51

Klart du ska vara förberedd! Hoppas kan man ju. :)

http://Wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards