Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under februari 2014

Av Helga - 15 februari 2014 12:50


Lappland är inte helt fel en vinterdag i februari...

Av Helga - 14 februari 2014 23:49


Har hamnat på ett hotell långt upp i norr. Här ska visst vara en marknad på torget utanför hotellet imorgon. Det kan bli kul - kanske kan jag hitta lite lokala delikatesser.

Idag hade vi en äldre dam ombord som rest hela vägen från Nya Zeeland. Jag sa att hon måste vara jättetrött. Hon svarade:

- Jo det är jag, men nu är jag så trött så det börjar gå över.

Så trött kan man alltså bli ibland... ;)

Hoppas att du haft en fin hjärtedag!!!

#flyg #flygvärdinna #marknad #resor #nyazeeland

Av Helga - 13 februari 2014 13:04


Jag är väldigt förtjust i att titta på skidåkning, speciellt i samband med viktiga lopp och mästerskap. Just nu pågår ju OS i Sochi och Charlotte Kalla har just tagit ännu en silvermedalj. Jag var hemma hos mina föräldrar och fikade när loppet gick och vi såg delar av loppet och målgången tillsammans.


 

Grattis Kalla och Sverige!!


Jag blev helt tagen av att se Justyna Kovalchuk som enligt sportkommentatorerna haft mycket skadeproblem inför OS och som trots en fotskada lyckas vinna OS-guld! Häftigt!! 


Nu har jag storhandlat och laddat upp kylskåpet inför nästa flygturné som börjar imorgon...


 


#sport #OS #Kalla #silver #sport #guld #flyg #fika #flygvärdinna





Familj · Flyg · Sport
Av Helga - 12 februari 2014 08:41


Lite flyghumor på onsdagsmorgonen...


 


www.aviationhumor.net


Nyligen hade vi en liten flicka som vid ombordstigning frågade vad kaptenen som skulle flyga oss hette Jag och min kollega svarade. Flickan såg ganska tveksam ut. När hon steg av frågade vi om det hade gått bra att flyga med kapten X. Hon såg fortfarande ganska tveksam ut men svarade iallafall JA till slut.  Jag undrar vilka tankar hon hade kring det här med att flyga egentligen...


#flyg #humor #pilot #flygvärdinna

Flyg · Humor
Av Helga - 11 februari 2014 20:00


Idag blev det jobb på en förskola. Jättefina barn med många olika språkbakgrunder. Fantastiskt kul! En av flickorna talade bara spanska än så länge. Jag kan väl ungefär tio - tjugo spanska ord och de kom till användning idag.

Min svägerska arbetar på den här förskolan och vi träffades i personalrummet. Hon blev rätt så snopen när jag dök upp  



#förskola #språk  #spanska

Av Helga - 10 februari 2014 08:30



Nog för att det är bra att komma i tid till jobbet men gissa om jag blev snopen igår när jag insåg att jag kommit en timme för tidigt. 

  Suck... tur att det finns trevliga kollegor att prata med och att man kan ta sig en massage i massagestolen en stund.


Jag gjorde ett blockljus av gamla ljusstumpar i lördags.


 

En sönderklippt mjölkkartong och ljusvekar som jag köpt på en hobbyaffär. Veken tejparde jag fast både i botten av kartongen och i toppen.


Här har jag ställt en konservburk i vattenbad och där i lägger jag ljusstumparna tills de smält ner till rinnande stearin. Sen häller jag upp stearinet i mjölkkartongen.


   

Här står ljuset och stelnar till. Jag satte två muggar vid sidorna för att ljuset skulle hålla formen.

 

Ljuset är färdigt och det blev rosa eftersom jag hade röda och vita stumpar.


 

Färdigt!!

    


Nästa gång kommer jag att köpa vanlig veke av snöre eftersom jag tycker den här veken brinner rakt ner och inte riktigt kan värma upp hela ljuset. I så fall fäster man veken kring t ex en penna på toppen och tejpar fast veken i botten.


#ljus #blockljus #ljusstumpar #pyssel #flyg #flygvärdinna #stearin

Av Helga - 8 februari 2014 10:24


Dagen börjar med sol ovan molnen... Det kan aldrig vara fel!


Av Helga - 7 februari 2014 08:16


I Luleå har man i år byggt en rutschkana av snö och is som ser ut som en igelkott. Så himlans fin!!!


Jag blev sugen att testa men jag vet inte om det passar sig att åka i uniform?

#igelkott #iskana #humor #flygvärdinna #luleå

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards