Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under oktober 2013

Av Helga - 17 oktober 2013 10:34


Jag var nyligen på filmen Monica Z och har du inte sett den så tycker jag absolut du ska göra det... En underbar film!!!


Man blir så nyfiken på att veta ännu mer om Monica Zetterlunds liv... Då finns boken Enkel vacker öm; boken om Monica Zetterlund. 


Här en video med Monica själv...



#film #musik #bio #monicaZ #jazz

Böcker · Film · Musik · Tips
Av Helga - 16 oktober 2013 09:02


När jag nu ändå är hemma och degar kan jag väl dega till det ordentligt...


 

Kanelsnurror

 

 

 

#baka #bullar

Av Helga - 15 oktober 2013 09:15


Jag är hemma och krasslig och så igår blev det vila och läsning av  Ica-kuriren som jag just börjat prenumerera på igen. Sen när jag piggat på mig lite blev det även lite brödbak här hemma...


Recept på brödet här


Dottern är tillbaka i Berlin efter sin Sydafrika-roadtrip. Igår började hon på universitetet och jag hoppas att hon ska trivas!


#bröd #recept #berlin #sydafrika

Av Helga - 14 oktober 2013 10:12


På en flygning nyligen hade vi med oss en man och hans dotter. Mannen hade skadat sitt ben och han hade två kryckor för att kunna gå. De hade rest långt och efter en stund behövde mannen gå på toaletten där framme i flygplanet. Till saken hör att på det här flygplanet ligger toaletten alldeles intill cockpit-dörren. När mannen gick in på toan lämnade han den ena kryckan utanför och lutade kryckan mot cockpit-dörren. Alldeles strax därefter kom en kollega fram och reagerde direkt på kryckan som stod lutad där. Kommentaren var;


- Det där ser ju förtroendeingivande ut. Är det kapten eller styrman som behöver kryckor?

 

 

 

#humor #flyg #kryckor #piloter

Flyg · Humor
Av Helga - 13 oktober 2013 12:10


Jag ägnade mig åt mina klasskamrater från förskollärarutbildningen igår. Först fikade vi på anrika Ofvandahls konditori och sen åt vi middag, såg på kort och pratade minnen hemma hos mig.



Maken plockade svamp...

Av Helga - 11 oktober 2013 09:29

Idag ska jag hälsa på en kompis/kollega som är sjukskriven först. Sen ska jag förbereda en återträff som blir imorgon här hemma, med min klass från förskollärarutbildningen. Det är snart 30 år sedan vi gick ut. Folk kommer resande från olika delar av landet. Ska bli så kul!!!

Dottern är nu i Johannesburg och verkar ha haft en fantastisk resa...

Trevlig helg!

Av Helga - 10 oktober 2013 09:35






Nyligen när vi flög mot  Oslo blev det som det ofta blir (pga kort flygtid) lite stressigt mot slutet. Pursern var nere hos oss som jobbade i det bakre köket och lämnade av en av handdatorerna. Snabbt blev han tvungen att gå fram för att sätta sig inför landningen och hans kommentar var;


- See you in Norway...   


Här två bilder från trädgårdsföreningen i Göteborg där jag nyligen fick chansen att promenera och äta lunch på Rosencaféet...

 


 


#café #göteborg #fika #trädgård #humor #flyg

Av Helga - 9 oktober 2013 10:45


Idag ska jag berätta lite om hur min dag såg ut på jobbet igår.


Jag vaknade i en hotellsäng i Östersund efter en sen landning kvällen före. Skyndar mig lite eftersom frukosten dukas bort vid 09.30 Därnere i hotellets matsal sitter faktiskt redan säkerligen åtta kollegor från flygbolaget och äter frukost. Vi får en trevlig stund tillsammans. Sen upp på rummet igen. Duscha, fixa och så iväg ut till flygplatsen. Vi blir hämtade av taxi.


Flyger först från Östersund till Arlanda och där dyker Susjos man upp för att fixa ett oljud som kommer från en dörrkarm i bakre galley. Sedan efter 30 minuter åker vi vidare ner till Göteborg i samma flygplan. Där har vi ett uppehåll och jag hinner ta en macka och lite kaffe.

 


Efter en stund flyger vi vidare mot London Heathrow och sen tillbaka igen. Arbetsdagen slutar i Göteborg och som vanligt har vi träffat flera hundra passagerare, lite markpersonal och varandra förstås.


Den här gången checkar vi in på ett för oss på flygbolaget nytt hotell, Clarion hotel Post. Det vi bodde på förut ska renoveras. Det pågår en stor konferens på hotellet och det är livat trots att klockan börjar närma sig midnatt.


 

Utanför hissen på mitt våningsplan fanns detta fina att beskåda...

 

Ja, det var en vanlig dag på flygbolaget...

 

#flyg #hotell #vardag

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards