Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2013

Mer om Berlin och en bildkavalkad från Berlin...

Av Helga - 29 oktober 2013 08:51

På fredagen kom vi ner redan vid 09.30 och var framme vid hotellet vid 10-tiden. Dottern hade en viktig presentation på universitetet så först åkte jag, maken och sonen en guidad busstur innan vi träffades på eftermiddagen. Vi myste och pratade länge på vårt hotellrum och på kvällen åt vi god middag ute tillsammans hela familjen och med dotterns pojkvän.


På lördagen visade de unga tu oss runt i hela Berlin och så fick vi se deras lägenhet. De bor lite öster om stan i en tvåa. Det var jättefint där och kul att få se hur de bor. På kvällen åt vi middag på restaurang  i gamla mysiga kvarter.


Söndagen blev en lugnare dag med lite strosande vid en antik- och loppismarknad, i Tiergarten och sen lunch innan vi måste bege tillbaka till hotellet och så småningom ut till flygplatsen för hemfärd.


Brandenburger Tor...


Checkpoint Charlie...


Här fanns Berlinmuren...


Eastside Gallery där muren är bevarad...


Graffiti på ena sidan och konst på den andra sidan...


Här är vi på en antik- och loppismarknad. Min dotter är hon med ryggsäcken...


Siegessäele monument...


#resa #resor #Berlin #turist #loppis

 
 
Susanne

Susanne

29 oktober 2013 15:28

Vilken upplevelse att få bo där..
Har din dotter jobb där? Lite konstigt att flytta just till Berlin. Hur fick hon den chansen?
"Nicke Nyfiken"

http://beauty-beholder.bloggplatsen.se

Helga

29 oktober 2013 22:54

Hon har en tysk pojkvän som också bor i Berlin nu. Båda studerar på universitetet. Min dotter flyttade i slutet av juli.

 
Freedomtravel

Freedomtravel

30 oktober 2013 06:59

Alltid kul när man besöker någon som känner sig lite hemma i en stad, det blir annorlunda då. Jag hoppas oxå komma till Berlin vid tillfälle.

http://www.freedomtravel.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

30 oktober 2013 11:01

Hej igen. Oj så maffiga bilder.Kul se din dotter med!Kula tt kolla i en främmande stad med en person som hittar och vet lite om grejorna med.Så hon går på universitetet där duktig tjej. Hon måste vara språkkunnig då! Sen 2 ytterligheter på samma mur fast olika sidor Den är välanvänd kan man säga med då.Förstår att ni hade det trevligt i Tyskland.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

31 oktober 2013 08:20

Vilka fina bilder du tagit och vad kul att få ta del av vad ni sysslat med. Jag skulle själv vilja se Berlinmuren live. Det höga monumentet var häftigt. Ser att ni haft det fantastiskt och vad kul att få spendera tid med dottern och hennes pojkvän

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
susjos

susjos

2 november 2013 00:17

Va kul att få se lite bilder ifrån Berlin. Ni verkar haft en mysig resa!

http://susjos.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

2 november 2013 11:27

Härligt!

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards