Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 13 december 2012

Luciamorgon från Uppsala domkyrka...

Av Helga - 13 december 2012 14:45


Dagen inleddes med frukost tillsammans med dottern och vi satt framför TV:n så klart och såg den fina Luciamorgonen från Uppsala Domkyrka. Jag tycker programmet var högtidligt och även lite nyskapande. Några ansikten kände vi igen ur körerna och det är ju också roligt!


En gång i tiden (på stenåldern var det nog) så sjöng jag i domkyrkans flickkör och det hade jag nästan glömt bort, så längesen känns det. I slutet på varje termin fick vi 50 öre per körövning vi varit med på och så fick vi 2 kronor för varje gudstjänst/ konsert vi deltagit i.  Det blev en liten slant och jag minns att jag tyckte det var lyxigt med den där pengen man fick till jul- och sommarlov.


 


Senare på förmiddagen åkte jag till min frissa och klippte av rätt mycket av barret  och så blev det slingor också, både mörka och ljusa. Så, nu är jag redo för julkalasen...


Hur har du haft det på Luciadagen?


 
 
trollmor

trollmor

13 december 2012 21:56

Jag sov lite längre i morse och missade Lucia helt och hållet. Vi hade konsert i tisdags med våran kör oc det var ju då också premiär för mig i detta sammanhang. Det var helt makalöst roligt.
Måste bara fortsätta nästa termin med. Kramis

http://trollmor.webblogg

 
Eva

Eva

13 december 2012 22:52

Första året utan luciafirande :(. Känns konstigt..

Kram

http://enangelsdagbok.blogspot.com

 
tant Hannele

tant Hannele

14 december 2012 07:15

åj, jag fick aldrig sjunga.....

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

14 december 2012 08:52

Jag skulle vilja sjunga i kör. Jag tror det är jättekul (även utan pengar ;-)

Kanske skulle kolla upp det nu när man får lite mer tid igen.

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards