Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under september 2012

Av Helga - 19 september 2012 12:45

Jag har just ätit lunch och det blev lite rester från igår... Fajitas med tacokryddad kycklingfärs, sallad och ost. Mmmm...


 




Jag sitter nu och lyssnar till vår ny diskmaskin som nu tagit över jobbet som diskansvarig i vårt hem. Jag är trots allt ganska glad att slippa handdiska mer nu.


Förra veckan köpte vi den nya diskmaskinen på Expert och igår fick vi den installerad. Jag lovar att jag blev snopen när jag hörde nyheten om att Expert går i konkurs. Uppsalabutiken skulle läggas ned, det berättade försäljaren, men han visste förstås inte om den förestående konkursen. Vi är glada att vi hann få hem vår diskmaskin och att vi fick en rejäl rabatt eftersom de ändå skulle ha REA-utförsäljning den här veckan. Däremot lär det bli krångligt om vi får problem med diskmaskinen och behöver uttnyttja garantin.


Jag har handlat en hel del på Expert och expert.se eftersom MedMera-kortet gällt där.  Jag tycker det är synd att ännu en elektronikkedja tvingas kasta in handduken. Till slut kanske bara MediaMarkt finns kvar??


 


Snart ska jag iväg till en annan butiksjätte, IKEA. Det är en sån där fixardag idag...


Av Helga - 18 september 2012 07:45


I våras fick vi vår gästtoalett renoverad och nu, när jag går här hemma och kurerar mig med honungsfyllt te, kom jag på att jag inte riktigt redovisat slutresultatet.


Här är gästtoan före (klicka för större bilder);


   


Senare, nästan klart;


   


Nu;


       


Sen är det ju faktiskt ändå inte riktigt klart än - vi är så sega. En tavellist ska komma upp där vi ska ha små ljushållare, en bra  bok eller en mindre tavla. Alla krokar och stentavlan, som även fanns med på före-bilderna, har dock kommit upp...

Av Helga - 17 september 2012 10:26


Jag hostar vidare och gör nog bäst i att stanna på marken ett tag till...


Igår när jag låg i soffan och vilade var maken ute i skogen med sin mamma och plockade svamp. Det blev goda svampmackor på kvällen.


 


Imorgon kommer vår nya diskmasin... Den gamla har packat ihop så den sista tiden har jag agerat diskmaskin. Kalla mig knäpp men det är något vilsamt över att handdiska...


 

Av Helga - 15 september 2012 09:01


Nu är det förkylt...

 


Hostar så det dånar i huset...


Det blir soffläge idag och imorgon så hoppas jag på att kunna flyga igen på måndag...


   


Hoppas du har en mysig helg!!


Av Helga - 14 september 2012 08:00


På min lediga dag igår unnade jag mig att bra ta det lugnt och mysa. Jag lagade visserligen middag till familjen men det var nog det enda "måstet"...


Först hade jag en lunchdate med dottern, som hade en lång håltimme. Vi gick till Uppsalas enda Creperie och åt varsin galette. Vi hittade ett bord ute intill en vägg och solen värmde skönt. Min galette var fylld med chevre, valnötter, ruccola och honung.


På kvällen var jag på "tantbio" med min kompis. Vi fnissade en del när vi såg publiken. Det var kvinnor från vår egen ålder och uppåt. Jag tror det bara var en man i salongen. Filmen vi såg heter "Hope Springs" och det  är en film om ett par som varit gifta i 31 år och där frun känner att allt är trist och dött. De åker på en parterapi-kurs tillsammans trots mannens högljudda protester. Huvudrollsinnehavarna är fantastiskt bra - Meryl Streep och Tommy Lee Jones. Jag ger filmen  betyget 3,5 av 5.


 







Av Helga - 13 september 2012 08:07


Flygvärdinnan gör ett utrop till passagerarna;


- Tyvärr har vi bara 40 måltider lastade och vi har 100 passagerare ombord. Om det är någon som kan avstå sin måltid så bjuder vi på fria drinkar hela flygresan.


En timme senare återkom flygvärdinnan;


- Om det är någon som ångrar sig så har vi 39 måltider kvar...


 

Flyg · Humor
Av Helga - 12 september 2012 09:11


Jag hade en Nice-flygning nyligen och det var riktigt roligt hela dagen. Passagerarna var så mysiga och uppskattade vår service. Jag flög bl a med en av mina fd elever så jag hade köpt med mig kanelbullar till hela besättningen.


 


På hemvägen hade vi med en liten tös på ungefär 2-3 år. Hon var lite rastlös så jag var där och gullade med henne lite då och då. Jag har alltid ett litet gosedjur i fickan på mitt förkläde och den lilla zebran fick kika fram ur fickan och pussa flickan på magen och kinden. Till slut gav jag tösen "mitt gosedjur" och hon fick behålla det. Då blev hon så glad så hon gav mig en puss på kinden.


Nu är jag ledig några dagar och det passar bra eftersom jag känt mig lite halvdan de senaste dagarna med ont i halsen bl a. På torsdag ska jag och en väninna gå på bio. Vi ska naturligtvis se tantfilmen "Hope Springs" med Meryl Streep.


 

Film · Flyg · Kultur
Av Helga - 12 september 2012 08:00


När Michael O’Leary, Ryan Airs VD kom fram till ett hotell i Dublin gick han till baren och beställde en pint Guinness fatöl. Bartendern nickade och sa ”Det blir en euro, Mr O’Leary”. ..

 

”Det var billigt” och lämnade ifrån sig en euro ”Ja, vi vill vara i framkanten jämfört med våra konkurrenter” svarade bartendern ”och vi serverar även gratis öl varje onsdag kväll från 18-20, vi har den billigaste ölen på Irland”. ”Det är fantastisk valuta för pengarna” kommenterade Michael. ”Jag ser att du inte har något glas, så du behöver antagligen ett av våra, det kostar 3 Euro, tack” . O’Leary stönade men betalade, han tog sedan sin drink och gick mot en stol
 
”Aha, du vill sitta ned?” sa bartendern, ”Det blir två euro extra – Du kunde har förbokat stolen då hade det bara kostat en euro”. ”Dessutom tror jag du är för stor för den där stolen, kan du sitta ned i den här modellen, tack” Michael försöker sätta sig men modellen var för liten och när han inte kunde klämma sig ned protesterade han ”Ingen kan sitta i den där lilla modellen” . ”Jag är rädd för att du om du inte passar in i modellen måste betala ett extra tillägg på fyra euro för din stol, sir” O’Leary svor för sig själv men betalade.
 
”Jag ser att du har din laptop med dig” la bartendern till ”Och eftersom inte den heller bokats in i förväg kostar det 3 euro”. O’Leary var så arg att han gick tillbaka till baren, dängde sin drink i bardisken och skrek ”Det här är löjligt, jag vill prata med chefen”. ”Aha, jag ser att du använder bardisken” säger bartendern ”Det kostar 2 euros, tack”. O’Learys ansikte var illrött av ilska, ”vet du vem jag är?” ”Det är klart jag gör Mr O’Leary” ”Jag har fått nog, vad är det här för typ av hotell? Här kommer jag in för att få en drink i lugn och ro och du behandlar mig på det här sättet, Jag insisterar på att få prata med chefen”
 
”Här är hans e-mailadress, eller så kan du ringa honom mellan 09.00 och 09.10 varje måndag eller tisdags morgon på det här tullfria numret. Samtalet är gratis tills det besvaras sen är det en samtalskostnad på 20 cent per sekund”. ”Jag kommer aldrig komma tillbaka till den här baren” ”OK sir, men kom ihåg vi är det enda hotellet på Irland som säljer pints för en euro”

 

       


Flyg · Humor

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards