Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

Jag doppade bara tårna...

Av Helga - 28 maj 2012 10:00


Igår hade vi en halv dag till övers i Skellefteå och efter att ha glatt mig åt Loreens framgångar sov jag först ut. Sen träffade jag de två andra i kabinbesättningen i frukostmatsalen på Scandic hotell.


Vädret var kanon så ytterligare lite senare gick jag ner och la mig på en brygga vid älven. Där var varmt och skönt och jag fick inviga min nya solhatt. Det var folk som badade trots att isen ganska nyligen släppt. Jag doppade tårna och det räckte för mig  


Idag på morgonen har jag blivit uppvaktad av sonen eftersom jag inte var hemma på mors dag. Jag fick en fin bok som heter "Nya projekt för trädgården" av Malena Skote. Det ska bli kul att titta närmare i boken... Av dottern fick jag en chokladkaka och en ny hårborste också jättebra grejer!


Idag ska jag försöka mig på att fixa en studentskylt till sonen. Jag har beställt en förstoring från barndomen och nu sätter bara fantasin gränser för hur skylten ska se ut för övrigt. Sen bär det av igen. Två dagars flygande till blir det... Snart har jag semester och det börjar jag verkligen se fram emot!


Här är en bild från Karlskrona. Jag var ju där nyligen genom jobbet och kände att dit åker jag gärna snart igen... Ett underbart ställe!


 

 
 
wiper

wiper

29 maj 2012 08:20

vad härligt och njutningsfullt du haft det. Nu regnar det här för fullt men det behövs efter all torka och värme. Vilka bra grejer du fick av barnen på Mors dag. Då har du roliga saker framför dig med student och allt. Jag gjorde ett collage åt min son med massor av bilder och roliga grejer emellan som jag hängde om hans hals. Det ser verkligen fint ut i Karlskoga

Ha en bra arbetsdag goa du
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

29 maj 2012 12:04

Solhattsväder är bra väder!

Ett litet tips angående skylt. Se till att den sitter på en lååååång stång. Lönar sig när man står mitt i mängden av andra skyltar.

http://wessand.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

29 maj 2012 19:25

Jag var lat och la bara in ett foto på sonen på nätet och valde sedan hur skylten skulle se ut. Sen kom den hem färdig i ett paket =)

http://kimmietid.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards