Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 3 maj 2012

GnällO; Jag är inte nådig när man försöker lura mig...

Av Helga - 3 maj 2012 13:15


Ännu en ledig dag... Kanonskönt!


Jag märker att jag har ett levande hem när jag först väcks klockan 00.05 av att dottern går upp och gör sig klar för sängen. Sen vaknar jag vid 01.00 för att se om sonen är hemma från en studentfest. Nej... Vaknar igen vid 03.00 - då är han visst hemma. Vaknar igen vid 04.50 då han ska upp igen för att extrajobba (!!!). Man orkar mycket när man är ung... 06.30 går maken upp och klockan 07.15 börjar en snickare banka och såga hos grannen där de ska byta garagetak. Gah!!!   


Hur som helst är jag en glad tjej idag

  

Vår stora dator har haft problem på sistone och jag misstänkte efter att ha googlat felet att det bara var ett gammalt "klockbatteri" innanför huven. Alina systems i Uppsala, som först felsökte, sa att det var såå svårt att fixa så det var lika bra att köpa en ny dator. Jag anade ugglor i mossen och tog datorn till en mindre datorverkstad där de fixade batteriet direkt när jag stod kvar och dessutom åtgärdade ett annat mindre problem för 400 kronor. Dåligt Alina Systems i Uppsala!!!!


 


Min lilla dator som jag har med mig när jag reser är uråldrig och jag kan inte se alla sidor/ filmer jag vill eller ta med bilder i bloggen t ex. På den mindre verkstan, data verkstan vid Österängen i Uppsala, hade de en likadan begagnad minidator (fast modernare) som jag köpte till ett bra pris. Jag ska hämta den imorgon eftersom den skulle uppdateras så den blir perfekt för mina behov!


 


Imorgon blir det en ny flygdag - undrar vad som väntar mig då?


Sist jag jobbade hade vi en äldre farbror med ombord som kände sig yr och illamående och han var väldigt blek. Vi hade turen att ha en helt ledig stolsrad längst bak där han kunde lägga sig med filt och kudde och vila. När vi kom fram till Arlanda kände han sig mycket bättre - härligt!


Våren är här och igår plockade jag in en bukett med vitsippor och ställde på köksbordet... Ljuvligt!


 

 
 
Fyrabarnsmor

Fyrabarnsmor

4 maj 2012 07:39

Det var en tuff natt, men känner igen mej......

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
trollmor

trollmor

4 maj 2012 10:17

Så skönt med ledigdagar och att det dessutom är fint väder måste vara plus i kanten. Här i norr så är det fortfarande isande vindar och i inlandet hade det snöat. Vad bra att du fick rätt hjälp till slut med datorena. kram

http://trollmor.webblogg.se

 
Åsa

Åsa

4 maj 2012 20:26

Usch vad fult av datafirman. Lurigt det där. Min mamma går på allt. Hela tiden.

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards