Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Oh my god - så tokigt det kan bli...

Av Helga - 26 mars 2012 17:00


I London är säkerhetskontrollen rigid och det gäller även för flygbolagens besättningar- det finns ju anledning förstås efter alla terrordåd.


Det ska lastas ur datorer ur väskorna, man ska ta av sig skorna, man ska packa alla vätskor i mindre flaskor och i en plastpåse etc etc. Sist jag var i London tyckte jag att jag hade varit så noga och tänkt på allt som eventuellt skulle kunna vara en "fara". Så gick jag genom larmbågen och det pep. Säkerhetsmadamen satte igång med sin sökning. Hela Helga skulle genomsökas noga. Jag insåg snart att jag glömt lägga bort min stegräknare, den som jag inte har på ett vettigt ställe som i kjollinningen t ex. Den stegräknaren som jag brukar stoppa nära fållen på trosorna. Skit också! Naturligtvis hittar damen min stegräknare och jag får förklara vad det är hon känner genom kjolstyget. Jag tror fortfarande att jag ska klara mig med den beskrivningen... men NEJ så klart vill hon veta att det verkligen är en stegräknare som Helga bär på sig. Vem bryr sig - jag hivar upp kjolen och visar trosor, nylonstrumpor och stegräknare, inför alla andra besättningar och her majesty the queens säkerhetsanställda vid Heathrows crewingång.


Här skulle - " Har jag gjort bort mig nu igen" passa fint!

Flyg · Humor
 
 
Sussi

Sussi

26 mars 2012 19:27

haha du gjorde dina medarbetares dag i alla fall. Men oj vad jobbigt det låter med säkerhetsakerna..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

26 mars 2012 19:52

är inte det äkta plast?

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

26 mars 2012 19:56

Hannele; Det var nog något annat om pep, mitt halsband o hårspännet kanske, men då blir det genomsökning och då hittades min stegräknare...

http://www.helga1.bloggplatsen.seHelt underbart

 
Åsa

Åsa

26 mars 2012 20:47

Haha, underbart!

http://wessand.blogg.se

 
ingrid

ingrid

26 mars 2012 23:42

Tack för gott skratt nu :-). Tufft av dig att dra upp
och visa *S*.

Här var det bombhot idag på järnvägsstationen.
www.ltz.se

kram

http://ingridchristina.bloggplatsen.se

 
Mortuta

Mortuta

27 mars 2012 08:36

Ha, ha....
Jag har också min stegräknare på mig (ibland i strumpan och ibland placerad som din..) och har nog fått visa upp det i säkerhetskontroller minst 5 gånger. Det blir en del höjda ögonbryn och fniss. Men det får man bjuda på.
Lena

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

 
britten

britten

27 mars 2012 08:57

Du är underbar

http://glitteroga.blogg.se

 
wiper

wiper

27 mars 2012 10:04

Vilken grej du var med om ;)) kan inte låta bli att le för du berättade det så kul. Vad rådigt och modigt gjort av dig. Jag kommer själv att pipa när jag går igenom kontrollen för jag har en ny höftled ;) man får inget papper på det numera så läkaren sa att det är bara att dra upp kjolen för att visa ärret ;)))

Ha en jättefin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

27 mars 2012 10:58

Hej Helga, du är en "tuff brud du" bra gjort tycker jag, Inte lätt tänka på allting fast du lär ju inte glömma just den nästa resa dit hahah...

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
kicki

kicki

27 mars 2012 11:36

Underbart inlägg, detta gjorde mej mycket piggare mitt i förkylningen...skrattar för mej själv. Jag har ju min fot med allt skrot i, det kan man ju inte bara plocka bort och kommer ihåg en gång att det pep när jag gick ut från Stadium här i stan...de ville att jag skulle ha ett papper på mej om att jag har skruv och plattor kvar men denna gång räckte det med att de kände på mina skruva som väl känns....nu skall jag läsa ikapp hos dej igen, fattar inte vart dagarna tar vägen när man inte ens hinner läsa bloggar längre...men nu har jag tid när jag ändå bara halvligger...stor kram

http://blogg.vf.se/kicki

 
Sofia

Sofia

27 mars 2012 11:58

Jag vann faktiskt :) Var så himla kul att vinna över alla killarna :)

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards