Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

Triss i sötnosar...

Av Helga - 29 februari 2012 18:15


Idag har jag kuskat runt - först till en alpdestination och sen till en svensk skidort. På den första flygningen hade vi med oss tre bebisar och det var inte vilka bebisar som helst - det var trillingar. Väldigt söta och väldigt lika! Sen skulle de resa vidare österut med två stop för att så smånigom komma fram till Taiwan. Som du säkert förstår hade de med sig ressällskap - det var mamma, pappa och en barnflicka.


Det kan vara knepigt att resa med tvillingar/trillingar pga antalet syrgasmasker ovanför flygstolarna. Det finns fyra masker för varje trestolsrad så där får det maximalt sitta fyra passagerare. Nu fungerade det smidigt just idag eftersom det fanns tre vuxna som kunde fördela sig på olika stolsrader med barnen.


På Arlanda hade vi ett uppehåll vid lunchtid och då hann jag både sitta en stund i massagestolen och så hann jag göra två kurser på datorn. Den ena kursen handlade om livsmedelshygien och den andra om tekniken kring vår nya internetuppkoppling ombord på flygplanen...


Nu vilar jag ut på ett hotellrum igen. Imorse ringde klockan vid 03.40 och då känns det nästan som sovmorgon imorgon då jag kan sova till klockan 05.00 Till middag blev det ceasarsallad från "de gyllene bågarna" (McDonalds). Det är mycket sportlovsresenärer i stan så det var kö, kö, kö på hamburgerrestaurangen.  Jag fick tag på ett par träningskor på REA:n här också. Jag som börjat tänka på min hälsa på sistone och tränar på hotellgymmen behöver ju ett par vettiga skor.


Halva priset på ett par NIKE- skor känns bra!   

 
 
UnderCover

UnderCover

29 februari 2012 19:26

Kan va' Östersund du är i nu *vägrar ge upp jakten på guldmedaljen*

http://tankarochbilder.wordpress.com

Helga

29 februari 2012 19:39

Jaaa... Guld, guld, guld!!! Grattis :)

 
mormor Hannele

mormor Hannele

29 februari 2012 20:20

jag har aldrig träffat trillingar men önskade själv få tvillingar...

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
UnderCover

UnderCover

29 februari 2012 20:43

Jaaaaaaaaaaa!
Är jag bäst eller är jag bästigare?!?!
...när jag gräver guld i Östersuuuund...*toksjunger så gardinerna fladdrar*

http://tankarochbilder.wordpress.com

Helga

1 mars 2012 13:08

Hahaha... du är helt klart bästigast :)

 
ingrid

ingrid

29 februari 2012 21:36

Men kära nån, är du här i stan nu? Hör gärna av dig nästa gång du är här och har tid över, så kan vi mötas upp för en fika *ler*.

Hoppas det inte blir för stökigt på stan och du får sömnen störd. Det firas 100 dagars för dom blivande studenterna och dom håller hus på krogen mitt emot där du bor..om du är där jag tror :-).
Sonen min är ju med på det galejet och alltid orosamt när det är sånt firande.

Tufft gjort att resa med trillingar. Du har ett varierande jobb med olika folk och händelser varje flygning.

http://ingridchristina.bloggplatsen.se

Helga

1 mars 2012 13:10

När du skrev din kommentar hade jag redan släckt lampan... Jag hörde av en kollega att det var party på stan men jag hade mitt rum mot gårdent ack och lov!

Det skulle vara kul om vi kunde ses nån gång...

 
Filifjonkan

Filifjonkan

29 februari 2012 21:42

Hej Helga Åh så gulligt har du träffat trillingar. Man blir så till sig för de söta små jämt så det är hopplöst, Blir värre med varje år tycker jag...Grattis till fyndade märkesskor bra köp duktig du som tränar på på gymmen men det är ju smart när det finns att tillgå Gymkorten är inte billiga att lösa in sig på och du kan verkligen förena nytta med nöje så att säga.Godnatt med dig sen.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
susjos

susjos

29 februari 2012 22:51

Och jag som tycker att jag har obekväm arbetstid!!!
Puh,ingenting mot dej!
Nu sover du bergis redan gott!

http://susjos.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

1 mars 2012 12:38

Trillingar! Vad mysigt! Och säkert jobbigt periodvis.

Vi hade en massagestol "till låns" på jobbet ett tag. Den var suverän. Men men, besparingar och annat...

http://wessand.blogg.se

 
Mortuta

Mortuta

2 mars 2012 08:01

Kan tänka mig att det var lite svårt att ta blicken från trillingarna, lite som "tänk att de är tre likadana, så himla gulligt"...osv. Åtminstone är det så för mig.
Hoppas snö och vintern smälter bort för dig där du är. Här i Norrland är det ett riktigt vårväder med blåst, femplus och sol och det blir sånt mysigt takdropp och ickemysiga moddiga småvägar.
Ha en skön helg
Lena

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards