Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

Earplanes hjälper på flygplanet men stjälper hörseln?

Av Helga - 26 februari 2012 16:30


Sist jag var ute och flög var det en man som använde s.k earplanes. En sorts öronproppar som jag sett en del reklam för. De ska tydligen vara bra för att hjälpa till med tryckutjämningen. Om de fungerar har jag ingen aning om - jag har aldrig testat! Hörseln blir iaf ordentligt nedsatt...


Jag gick i mittgången med vår cafévagn och frågade mannen i fråga om han ville ha lite kaffe eller te (som vi bjuder på numera) eller om han ville handla något från vagnen.


Mannen sa;


- Vaa??


Jag repeterade frågan lite högre... sen sa jag;


- Varsågod.


Mannen svarade;


-Vaa???


Jag småskrek;


- VARSÅGOD!


Folk omkring smålog åt det hela och jag kunde inte heller låta bli att dra på smilbanden



Flyg · Humor
 
 
Åsa

Åsa

26 februari 2012 17:25

Vilket tråkigt sällskap man måste vara om man har såna!

http://wessand.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

26 februari 2012 19:24

Min f.d särbo använde sådana när vi flög och han tyckte att de hjälpte. För egen del brukar jag nöja mig med att tugga tuggummi.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

26 februari 2012 21:50

vet inte om jag behöver.. Du åker tydligen inte med maken till Dallas, han hade svårt att packa för det är väl +30 där....

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
wiper

wiper

27 februari 2012 08:17

Du är verkligen med om komiska situationer och annat i ditt arbete ;))Jag tålde inte trycket när vi flög till Venedig så jag fick glaskroppsavlossning på ett öga.

Ha en fin början på veckan
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Hannele

Hannele

27 februari 2012 08:30

(tur att maken kom i väg tidigt innan dom stängde hela Landvetter)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

27 februari 2012 10:23

Hej Helga Hahah ja du inte lätt när folk sätter proppar i öronen,Kanske tur att inte alla gör det för då skulle du nog få ha en sån där strut framför munnen och gasta i du vet.,haha,,,

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
britten

britten

27 februari 2012 20:06

Ska prova

http://glitteroga.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards