Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 20 februari 2012

Helga goes hurtbulle...

Av Helga - 20 februari 2012 11:15


Jag kom till Kiruna vid lunchtid igår. Här är kallt men ändå varmare än väntat. Jag började med att göra något som jag aldrig gjort tidigare. Det blev ett besök på hotellets gym och där gick jag på löpbandet i en timme. Jag provade lite andra grejer där också. Det var riktigt skönt efteråt!

Sen blev det träff med de andra i besättningen och vi gick iväg till en thairestaurang som vi hört skulle vara bra, Arctic Thai. Maten var väldigt god och tillagades efter beställning.

På kvällen var det "Dirty dancing" på femman... Det var länge sen jag såg den filmen så det var kul att se den igen. Faktum är att jag såg den första gången i New York på 80-talet under en resa. Jag minns att det satt en blottare i biosalongen den gången och det var olustigt - helt klart! Jag och min kompis hade nog aldrig varit så rädda som när vi skulle gå hem till hotellet.

Idag blir det flera inrikesflygningar och till kvällen hamnar jag i södra Sverige och ännu ett Scandichotell...

 
 
tant Hannele

tant Hannele

20 februari 2012 13:25

det är ju toppen att dom har så fina gym på hotellen

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Hannele

Hannele

20 februari 2012 13:26

Dirty Dancing köpte jag billigt i mataffären... betalade ungefär lika mycket som en semla kostar :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan" title="http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se]Filifjonkan[/url]" target="_blank">filifjonkan-se.bloggplatsen.se]Filifjonkan[/url]

21 februari 2012 10:19

Hej Helga så du håller till på nordliga breddgrader ser jag Ja det är lite kallare där uppe Smart använda hotellets gym. Gott med kinamat också förstås Dirty dancing rena kultfilmen idag man har sett den ett antal gånger nu och den sitter som en smäck.Ha en bra flygdag neråt Sverige lite varmare och töväder här ner.

http://://b filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
skrivmoster

skrivmoster

21 februari 2012 12:16

I Kiruna har jag varit EN gång och det var så långt dit tyckte jag, som ändå bor i samma län ... Och där är det än mera vinter än här!

Det gäller att hitta på nåt när man byter orter så ofta som ni gör och hotell och sängar ... Thaimat är aldrig fel!
Idag har vi plusgrader här uppe i norr. Det låter bakom väggen när det tinar! Härligt!!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

21 februari 2012 14:49

Jag började träna igår. Första gången på flera år. Idag har jag lite träningsvärk. Rätt skönt.

Jag gillar också Dirty dancing. En av mina favoritfilmer. Men jag förstår att en blottare förstörde mycket av den upplevelsen.

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards