Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

Mats, you made my day!...

Av Helga - 16 februari 2012 09:45


Igår var vi tre kabinkollegor av fyra som kom från Uppsala. Vi hade sällskap både till Arlanda på tåget och sen hade vi sällskap på nattbussen hem mot Uppsala. Det var trevligt! Vi flög Skaninavien runt under kvällen och mötte en hel del folk på våra flighter, runt 500 personer. En del lägger man märke till mer än andra, som t ex Mats.

Varför?

Jo, på en av flygningarna kom det en ung flicka på 9-10 år med sin familj gående i mittgången vid ombordstigningen. Jag stod vid nödutgångsraden och flickan sa;

- Hej, vad heter du?

- Helga, svarade jag. Vad heter du?

- Edit, svarade flickan.

Det är sen Mats kommer in i bilden...

Efter att familjen passerat mig kommer en man som går förbi och han säger;

- Hej! Jag heter Mats.


Vilken underbar man! Både han, jag och alla runtomkring fick sig ett gott skratt


Mera experimenterande med kameran. Här en bild på min nya pelargon som piggar upp i köksfönstret...

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan" title="http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se]Filifjonkan[/url]" target="_blank">filifjonkan-se.bloggplatsen.se]Filifjonkan[/url]

16 februari 2012 10:47

Hej Helga så kul att det var en spontan Mats..barn är ju oftast det men kanske inte alla vuxna hahah,, Ser att du ha en engelsk pelargon så vacker den är bilden och så tydlig den blir du har en jättefin kamera den saken är klar. Gillar väldigt mycket färgerna tillsammans som du har här på bilden.Ha en bra dag.

http://://b filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Bitte

Bitte

16 februari 2012 10:57

Tänk vad lite det behövs ibland, jag drog på munnen nu så tack för det! :-)

http://bitte-blansch.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

16 februari 2012 11:27

Det är sånt som gör det så roligt att jobba med människor.

Ska till dina trakter på söndag. Knivsta.
Inte för att jag vet precis var du bor men i Uppsalatrakten iaf. =)

http://wessand.blogg.se

 
wiper

wiper

16 februari 2012 13:48

Vilken härlig episod och jag förstår att ni fick er ett gott skratt ;)) Kul när det händer såna oväntade saker. Du har verkligen ett varierande arbete.

Vilken härlig och annorlunda bild du fått till.

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Kimmie

Kimmie

16 februari 2012 16:55

Vilken roligt typ, Mats alltså =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

16 februari 2012 20:49

Skönt med sällskap. Allra helst när man åker mitt i natten.
Det är så kul att exprimentera med kameran. Bilden blev läcker..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Mortuta

Mortuta

17 februari 2012 14:44

Vilken fantastiskt vacker bild. Vem kunde tro att en pelargon skulle vara så fin.
Ha en trevlig helg!
Mortuta

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

 
skrivmoster

skrivmoster

18 februari 2012 09:12

Barn är direkta och spontana! De ger glädje! Kul man som hakade på och fick mig att le stort. Det är såna små saker som kan ge gott humör och sitta kvar länge.

Ha en fin helg!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards