Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Bihåleproblem ombord och smoothiefläckar...

Av Helga - 19 januari 2012 10:30


Jag är ledig idag och började dagen med mysfrukost tillsammans med dottern som fyller 17 år. Presentöppning blir det i eftermiddag enligt hennes eget önskemål och så går vi ut på restaurang för att fira ikväll... Släktfika blir det på lördag.



Sonen, som kom hem från sin resa i tisdags natt, har vi knappt sett till. Han verkar ha flyttat hemifrån, sa maken. Det är en viss ung dam som lockar, men idag kommer han hem igen har han lovat! Den unga damen har vi träffat några gånger och hon verkar vara en jättegullig tjej...



Nyligen hade jag en kvinna i min egen ålder ombord som kom fram till oss i främre galley - hon mådde riktigt dåligt! Hon hade varit förkyld och hade jätteont ovanför och nedanför ögat. Det gjorde så ont så hon skakade. Troliga bihåleproblem tyckte vi och gav henne två värktabletter. Jag hjälpte henne till en ledig stolsrad där hon fick ligga ner med kuddar och filt och vila. Vi blötte några tygservetter med kallt vatten som hon fick lägga över det onda partiet. Jag pratade med henne om att andas lugnare och att försöka slappna av. Efter ca 15 minuter mådde hon mycket bättre och efter landning var hon tillräckligt bra för att kunna lämna flygplanet på egen hand - skönt!


En annan tokig sak som hänt under de senaste flygdagarna är att en påse innehållande en baguette och en smoothie hamnade på sniskan i en bagagehylla. Smoothien läckte ut på diverse väskor och klädesplagg. En passagerares tröja fick en rosa smoothiefläck som vi inte lyckades ta bort. Han fick ersättning som han kunde använda till kemtvätt.



 
 
Åsa

Åsa

19 januari 2012 10:55

Kanske inte så smart av passageraren att ställa en smoothie på hatthyllan.

Hoppas ni (men kanske främst dottern) får en härlig dag!

http://wessand.blogg.se

Helga

22 januari 2012 10:08

Nej det var inte såå smart!!!

 
Filifjonkan

Filifjonkan

19 januari 2012 12:46

Hej Helga så du är hemkommen nu och barnen med,,så gossen har ordnat flickvän ja då ser du inte av honom så värst mycket på ett tag..minns så väl sonen...trevligt med god tårta med men snälla är ni mot era passagerare det var ju precis vad den stackarn behövde du får en stjärna i kanten av mig här* ,Oj oj droppande smoothie är ju inte så roligt förstås men ja det är ju bara att gilla läget.. kanske varningskylt är bra sen då på skåpen (tur du inget fick över dig alla fall)

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

22 januari 2012 10:07

Tack för din kommentar!

 
strömma

strömma

19 januari 2012 21:28

Mysigt med ledig dag för dig och kunna fira din dotter :-).
Här är det likadant med sonen som fyller 19 år nästa vecka. Han har varit samman med sin tjej ganska länge nu och förra nyåret förlovade dom sig. Ofta sover dom hemma hos henne.

Tur det inte var värre sjukdom för kvinnan. Det måste vara jobbigt att vara sjuk när man flyger. Men ni tar ju väl hand om dom kranka och drabbade till slarvpottor som sölar ner andra.

kram
strömma













http://lojrom-vittvin.blogspot.com

Helga

22 januari 2012 10:06

Jag hoppas min on väntar lite med förlovning eftersom detta är hans första fasta flickvän - det kan få vänta lite även om flickan verkar jättefin!

Jobbigt att bli sjuk ombord men vi hjälper till så mkt vi kan...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards