Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 21 december 2011

Jag fick skjuts...

Av Helga - 21 december 2011 13:15


Jag flög min sista tur innan jul igår kväll och på väg av flygplanet fick jag ett SMS från sonen som erbjöd sig att hämta mig vid tåget. Han skulle ändå hem ungefär samma tid från sin träning. Vad hände? När blev HAN så stor så han skjutsar MIG?


Igår på dagen hann jag både baka och bjuda min mamma och pappa på fika innan jobbet. Det blir jul hos min syster i Värmland för mina föräldrars del så vi kommer inte att fira ihop i år


Idag njuter jag av att vara ledig och har inga direkta tider att passa. Jag har ändå gjort saker såsom att handla julematen (det mesta iaf) och så ska jag koka kola nu snart. Kanske kommer jag att städa också, men det går i min takt och det är skönt! Maken har just åkt hem till sin mamma med en julgran. Han brukar hjälpa henne att sätta granen i julgransfoten och att sätta i julgransljusen också. Det är ju lite pyssel med det.


Julefix på G hos oss idag alltså. Kanske inte så ovanligt så här dagarna före jul?


 


Dottern är på väg till Gotland och hon kommer hem igen imorgon. Sonen jobbar och tjänar pengar inför sin Sri Lanka-resa...

 
 
Rossanna

Rossanna

21 december 2011 13:23

Vilken fin blogg du har ska vi följa varandra på bloglovin? Kram

http://www.rossannas.blogg.se

Helga

22 december 2011 11:12

Tack!

 
Kimmie

Kimmie

21 december 2011 20:08

Det är rätt mysigt med stora barn! Det är kul med julfixande så länge man slipper stress kring det.

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

22 december 2011 11:12

Jättefint med stora barn... Stress är aldrig kul!

 
trollmor

trollmor

21 december 2011 22:30

Det kan ibland vara en skrämmande upptäckt det där när barnen blir stora och klarar av vuxensaker som att köra bil tex. Tänk vilken glädje ens barn ger en.

http://trollmor.webblogg.se

Helga

22 december 2011 11:11

Ja, man blir lite snopen liksom!

 
britten

britten

22 december 2011 09:28

å va underbart ska du fira jul i härliga Värmland.

Önskar dig och din familj en underbar JUl

http://glitteroga.blogg.se

Helga

22 december 2011 11:11

Nej, det är mamma o pappa som ska resa dit. Vi firar här i Uppsala tillsammans med våra systrar
m fl.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards