Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 14 december 2011

Nobelpristagare ombord...

Av Helga - 14 december 2011 10:30


Igår hade jag en kvällsflygning och hade äran att få ta emot en nybliven Nobelpristagare. Egentligen visste jag inte vem det var men pristagaren och hans fru kom till flygplanet med VIP-service. Då förstår man att det är något speciellt på G...


Jag kom hem först vid midnatt igår så idag är det skönt att softa lite innan dagens flygprogram börjar. "Efter 10" står på, jag har pratat med en kompis som snart ska resa långt bort över jul och så en kopp kaffe på bordet framför mig. Mysigt!


 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

14 december 2011 12:40

Hej Helga Så du har frotterat dig med fint folk så att säga hmm kanske fel men med klyftigt folk kanske rimmar bättre ang resenärerna. Ja det har ju varit ett antal besökare i den klassen och det är väl dags för dem att fara till sina respektive hemländer med.Hoppas du får en trevlig flygardag idag med lite sol därovan molnen Du får gärna fylla en burk med sol och posta den till Filifjonkan på bloggplatsen den behövs idet gråa idag känner jag

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

16 december 2011 08:52

Det var även en annan dam med ombord som fått ett inramat bevis på att hon deltagit i festligheterna. Hon hade antagligen uppträtt på nobelprisutdelningen eller middagen...

 
Eva

Eva

14 december 2011 16:07

Så kul med kändisar!

Kram

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

Helga

16 december 2011 08:51

Ja, det var kul!

 
Mortuta

Mortuta

14 december 2011 18:30

Så kul att få äran att "träffa" en Nobelpristagare.

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

Helga

16 december 2011 08:51

Ja det är intressant med mixen av folk...

 
Kimmie

Kimmie

14 december 2011 21:01

Oj då, inte illa? Tyvärr har jag lite dålig koll på pristagarna förutom Tranströmer som jag känner till bara för att han är svensk.

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

16 december 2011 08:45

Samma här... man kan inte ha koll på allt!

 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

14 december 2011 21:42

Häftigt, de blir Lucia-uppvaktade på hotellet.

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

16 december 2011 08:44

Ja, det har jag sett på TV...

 
Sussi

Sussi

15 december 2011 22:30

Men hoppsan! Det var inte illa. Kul att få vara en nobelpristagare så nära..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

16 december 2011 08:44

Det var spännande men jag kände egentligen inte igen honom. Googlade på hans namn eftersom jag misstänkte att han kom från Nobelevenemanget.

 
strömma

strömma

16 december 2011 00:57

Vad kul med så omväxlande på jobbet och få träffa både nobelpristagare
och annat folk.
Det låter bra med knytis på julen. Jag får nog ha det också snart, genom vi är så många :-).
Här kommer barnen i omgångar och det känns bra. När alla är här så hinner man inte riktigt umgås med dom. Ungdomarna från Oslo kommer hem till veckan.

http://lojrom-vittvin.blogspot.com

Helga

16 december 2011 08:43

Ja, vi får se det mesta på mitt jobb...

Knyt är bra eftersom vi är så många och vi är många vuxna som kan hjälpas åt!

Mysigt att få hem ungdomarna kan jag tänka mig...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards