Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under november 2011

Av Helga - 14 november 2011 21:13

@home...

Av Helga - 13 november 2011 19:15


Jag har hamnat på ännu ett hotell efter en lång flygdag...


Hela besättningen började med att gå ner i hotellets restaurang i stort sett direkt efter att vi kommit hit. Vi har tidig start igen imorgon så det var skönt att äta direkt när restauangen öppnde så kan den som vill sova sen.


På tal om datumet 11-11-11 klockslag 11:11 så sade kollega;


- tänk hur det blir på lucia i år kl. 14:15.


Nämligen; 11-12-13, 14:15. Undrar vad det betyder??

Av Helga - 12 november 2011 14:00

Nu har alla i familjen dragit iväg hemifrån utom jag. Dottern på träning, sonen på match och maken skulle tända ljus vid sin pappas grav och sedan skulle han få fika hemma hos sin mamma. Jag har jour och sitter lugnt som tjuren Ferdinand under korkeken och luktar på mina blommor och väntar snällt... på telefonen...

Det finns lite att träna på när det kommer till den nya kameran... Canon EOS 600D. Här kommer lite testbilder;


Ett hav av presenter på 50-årsdagen...


Fina blommor fick jag också, men här blev nog skärpan lite galen...


Rosor som jag plockade i trädgården den 8 november... Inte så tokigt!


Ännu en fin blomma - den här fick jag av min lillasyster...

Av Helga - 11 november 2011 17:52




Att det är 11-11-11 idag har väl knappast undgått någon...


Ett lustigt och magiskt ssammanträffande kom på vår sista flygning för dagen då antalet passagerare uppgick till 111 stycken. Pursern annonserade även detta i högtalaren eftersom det var så otroligt på nåt sätt!


Jag rös till eftersom siffran 1 symboliserar nystart och ger chans till förnyelse i livet!


Två dagar på jourperioden har nu avverkats. Nya tag imorgon bitti...

Av Helga - 10 november 2011 16:13


Ibland kan det kännas extra, extra skönt att befinna sig på hotellrum. Som nu när jag varit vaken vääldigt länge och kroppen bara vill gå i säng och sova...


Men jag säger som Alfons Åberg:


Jag ska bara...


* gå en promenad först...


* tvätta håret först,


* Köpa mat och äta den först,


* Se på Robinsonfinalen först


Men sen kommer jag att sova gott, gott, gott...


På tal om Robinson så har jag sett en av Robinsondeltagarna på en flygplats idag... Häpp!

Av Helga - 10 november 2011 05:47


Jag steg upp 03.15 imorse och nu inser jag att semesterperioden är slut...


Dags att göra en insats för flygbolaget igen... Bye bye - ska sova i en hotellsäng i natt!!


Av Helga - 8 november 2011 19:30

En duktig kollega, som heter Pia, har gjort en "safety demo rap";


Kolla vetja!


Flyg · Humor · Musik
Av Helga - 8 november 2011 08:45


Hur toppar man gårdagens inlägg om Rom??


Nej, jag lägger ner och inser att det inte går. Ja, men vi kan väl prata presenter!!??


Mest av allt önskade jag att mina gäster skulle sätta in bidrag till olika välgörande ändamål och de gjorde de. Jag fick bidrag till hjärnfonden, cancerfonden och getter till behövande familjer i Zambia. Det kändes bra att önska sig detta istället för en massa prylar. Trots alla fina bidrag till fonder mm fick jag även en hel del flärd...


Flera orkidéer, blomsterkvastar, vinflaskor, en upplevelse på presentkort, ett smycke från SNÖ, en kokbok, ett kakfat av marmor från Gotland, en löpare, en tavla med ett fotografi från en viktigt ögonblick i livet, en skojtavla med foton av mig.


Av min familj fick jag en kofta från dottern, ett par gummistövlar av maken och en kokbok av sonen. Gummistövlarna har en alldeles särskild historia - ett practical joke som du kan läsa mer om här. Dagen innan avresan till Rom fick jag familjens presenter och döm om min förvåning när jag fick ytterligare ett stort paket att öppna. Det innehöll en systemkamera med tillbehör. Jag blev så glad så jag blev rörd. En sån kamera skulle jag aldrig ha unnat mig och det visste familjen...


 


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards