Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 24 november 2011

Roligt filmklipp från en norsk inrikesflygning...

Av Helga - 24 november 2011 12:30

Jag slutade hyfsat tidigt idag och har haft bra fart sen jag kom hem. Först gjorde jag en hel kanna smoothie och två banankakor eftersom jag hade massor av halvdana bananer liggande på fruktfatet. Sen slängde jag gamla sommarblommor i utomhuskrukor som visserligen ser OK ut men som jag faktiskt ledsnat på. Sen har jag kört igång både disk- och tvättmaskin också.

Nu tycker jag att jag och sonen är värda en varsin bit av banankakan till eftermiddagsfikat!

Man kan hitta mycket roligt på youtube! Detta klipp t ex där två norska skådespelare får prova på yrket Airpurser ombord på en norsk inrikesflight. Skådespelarna är för mig kända från TV-serien Himmelblå.


 
 
Åsa

Åsa

24 november 2011 17:30

Herregud, jag skrattade så jag grät.
Jag gillade verkligen honom i Himmelsblå och det gjorde det ju ännu roligare.

(på diplomet hade de lagt till -er i slutet av namnet)

http://wessand.blogg.se

Helga

24 november 2011 18:38

Det blev roligast i slutet!

 
Kimmie

Kimmie

24 november 2011 20:16

Ha ha ha! Jättekul!

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

25 november 2011 08:37

:)

 
Sussi

Sussi

24 november 2011 21:22

Skönt att komma hem tidigt! Mmm banankaka. Gud så gott! Ta en bit för mig med :)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

25 november 2011 08:36

Det är mysigt att vara hemma tidigt och ha energi kvar för bakning...

 
susjos

susjos

24 november 2011 23:56

Hinner inte kolla klippet nu...
Ja, utomhusblommorna blommar ännu, men nu är det väl dax att slänga dem, jag funderar på att kasta dem i morgon...otroligt att det är så varmt ute i slutet av november!!??

http://susjos.blogspot.com

Helga

25 november 2011 08:36

Jag hade säkert kunnat ha kvar mina uteblommor ett tag till tills snön kommer de har stått under tak på slutet. Men nu har jag ledsnat. Jag sparade bara en kruka med murgröna på altanen...

 
skrivmoster

skrivmoster

29 november 2011 09:36

Jag torkar tårarna av skratt! Kul att se dessa skådespelare i en annan situation än den jag såg i Himmelblå.

Tack för en kul stund!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Helga

29 november 2011 11:57

Ja, det var roligt!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards