Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under oktober 2011

Av Helga - 15 oktober 2011 11:00


Pappa fyllde år igår och jag bjöd honom och mamma på en enkel lunch här hemma. Vi åt röd morotssoppa med tärnad fetaost och sen blev det fika efter det...



Idag ska det också fikas då min äldsta systers småtjejer fyller år. Små och små förresten - de fyller 22 år...

En basketmatch hinner jag ockå klämma in i dagens program. Uppsalas basketdamer möter Visby ladies.

Ps. Soppan blev jättegod och är du intresserad av receptet kan du klicka på länken. Röd morotssoppa

Av Helga - 14 oktober 2011 09:45


Det var roligt att få komma igång med "flygeriet" igen... Intensivt, men roligt!


Kan du tänka dig att efter två veckor hemma får man träningsvärk i benen när man arbetar ombord. Jo, så är det!


Igår var det en passagerare som sa Godmorgon när han klev ombord klockan 18.00 !! Vi skrattade åt det hela båda två...


En annan resenär sa Puh! Jag lever! när hon skulle stiga av flygplanet på Arlanda.


Ytterligare en annan av våra passagerare var ute och reste ensam med sin lilla tös på 16 månader. Flickan var övertrött och stånkade och gnydde hela flygningen. Där hade vi en pappa med tålamod - han fixade och donade hela resan. Både pappa och dotter var nöjda att få gå av när vi landat.


Idag är jag ledig och har inlett helgen med att mysa i soffan. Jag har sett en inspelning av gårdagens Robinsonavsnitt. Kan man ha det bättre en helt vanlig dag?


 



Flyg · TV
Av Helga - 13 oktober 2011 08:00


Senast jag jobbade kunde jag ha den tunna uniformsklänningen, pumps och kavaj...


Nu är det betydligt kallare ute så nu far jag iväg i långbyxor, blus, kofta, kavaj, kappa och stövletter. Vad hände?


 


 

Flyg · Natur
Av Helga - 12 oktober 2011 08:00


Nu är jag piggelin igen och drar ut på nya flygäventyr...



En sväng hit och en sväng dit och sen hem igen till kvällen - see ya´

Av Helga - 11 oktober 2011 08:32


Igår gick jag och en väninna på höstmarknaden på Vaksala torg. Där fanns "diversealltmöjligt" och det kryllade av folk...


Efter det gick vi och åt lunch tillsammans. Vi väljer nästan alltid thaimat och så blev det även denna gång...


MUMSFILLIBABBA!!!



Jag har godkänt en annonsör på min bloggsida. Det är en annons från resebokningen som finns längst ner på sidan. Vi får se om jag blir rik nu då??



Tillägg 12/10;  Det har visat sig finnas ett intresse för detta med annonsering på bloggen. Du kan kolla på min annons för företaget Adrecord längst ner i vänstermarginalen - genom dem kan man hämta hem "egna" annonser.

Av Helga - 10 oktober 2011 09:00


Igår var det seriepremiär för dotterns lag. Alla lag i serien spelade sina första mather i Södertälje - en gemensam "tipp-off". Jag åkte med och agerade fanclub...


Uppsalalaget åkte till sin match med två minibussar och dottern som är ambitiös bestämde sig för att plugga under resan. Hon har en engelsk bok som hon satte igång med. Tydligt trött, efter en klassträff kvällen innan, somnade hon efter bara nån mil i bussen.


När de kom fram till Södertälje frågade klubbens ordförande henne, med glimten i ögat, om boken hon läste var bra...


Av Helga - 8 oktober 2011 22:15


Dottern har tyckt att hennes nya sportskor har varit lite skumma och igår förstod vi varför då vi tittade på storleken.


De var olika stora!!! Tur att det är personalen som packar ner skorna i kartongen - då kan de inte göra annat än byta ut den större skon till rätt storlek.


Det känns lite som sagan om askungen det här







Av Helga - 7 oktober 2011 09:00


Nu drar höstens vindar och regn in över oss och svenska folket vill ut och resa igen...



Hit reser vi helst i vinter;


Vinterbokningar gjorda till och med sista september med avresa november–mars.


Föregående års placering inom parentes.


Populäraste destinationerna i vinter:

1. Gran Canaria, Spanien (1)

2. Phuket, Thailand (2)

3. Bangkok, Thailand (3)

4. Teneriffa, Spanien (4)

5. Krabi, Thailand (6)

6. New York, USA (10)

7. Hurghada, Egypten (5)

8. Miami, USA (-)

9. Cancun, Mexiko (9)

10. London, Storbritannien (8)


Tio-i-topp land

1. Spanien (1)

2. Thailand (2)

3. USA (4)

4. Egypten (3)

5. Mexiko (6)

6. Storbritannien (5)

7. Kap Verde (10)

8. Förenade Arabemiraterna (-)

9. Australien (7)

10. Vietnam (-)


Källa: Ticket


Ska du ut och resa någonstans utanför Sverige i vinter??

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards