Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Dags att stänga till i sommarstugan...

Av Helga - 17 oktober 2011 11:00


Igår åkte vi ut till stugan och stängde till... bye bye landet, vi ses runt sportlovet igen.


Idag har jag redan jobbat och har nu hamnat på ett nordligt hotell. Här är lite kyligt men solen skiner - härligt!


Piloterna vi flög med imorse skulle flyga sex turer idag. Det är mycket och innebär många timmar i cockpit. Vår danske styrman skojade till det och sa;


- Sen när vi gjort våra sex flygningar ringer vi trafikkontoret och frågar om de har nåt mer arbete åt oss...


Gapskratt utbröt trots att klockan bara var 5.30


För övrigt hade den danske styrmannen ett efternamn som påminde väldigt mycket om ett danskt ölmärke.


- Mina damer och herrar - det är styrman Tuborg som talar... Näää, så hette han inte men det lät så.

 
 
Åsa

Åsa

17 oktober 2011 13:55

Jag tycker inte det var länge sen ni var där och gjorde klart för sommaren... Jösses. Men det är ju höst, helt klart.

Styrman Tuborg? Tja varför inte. =)

http://wessand.blogg.se

Helga

19 oktober 2011 17:22

Det går lite väl fort nu...

 
wiper

wiper

17 oktober 2011 14:05

Tänk att en sommar går så fort. Vilka fina bilder som minner om sommarminnen. Den Danske styrmannen var rolig ;)Härligt att få sig ett gott skratt för er så tidigt på morgonen.

Ha en fin arbetsdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

19 oktober 2011 17:20

Tack Wiper!

Ja, det var en härliga tyrman vi var ute och flög med ;)

 
Kimmie

Kimmie

17 oktober 2011 19:37

Ja, nu är hösten här. Det var en tidig arbetsdag när du är färdigjobbad redan på förmiddagen - då startades det nog mitt i natten,

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

19 oktober 2011 17:21

Ja, jag började på Arlanda kl. 05.15 och då kliver man upp vid 03.15 hemma hos mig.

 
Sussi

Sussi

17 oktober 2011 22:54

Nu är den tråkiga tiden. Den mellan sommar och vinter. Då man inte vill vara ute. På sommaren längtar man ut men nu så sitter jag gärna inne under fleecepläden :)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

19 oktober 2011 17:19

Jag kan sitta ute en stund om solen skiner - det är inte så dumt ändå!

 
susjos

susjos

18 oktober 2011 01:06

Oj,så mycket svamp du hittade också :) Tänk att vi var i närheten av varandra i söndags :) Det var en underbar dag!
Ha en skön vecka!

http://susjos.blogspot.com

Helga

19 oktober 2011 17:19

Ja, det var en ljuvlig dag.Äggmackan smakade extra gott ute i solen!

 
Björn

Björn

18 oktober 2011 16:42

Jungman Jansson och Styrman Tuborg varför inte? Kul var det iaf!

http://www.bjornrutgersson.com

Helga

19 oktober 2011 17:18

Det lät verkligen kul - jag undrar vad våra svenska passagerare tänkte egentligen??

 
 http://skrivmoster

http://skrivmoster

18 oktober 2011 20:55

Vi har också gjort vinter i våra stugor. Det är så vemodigt och man undrar hur vintern blir innan det kommer en ny vår!
Undrar om du flög över trädtopparna här uppe hos mig? Härligt med gott humör och glada skratt!

Det kanske var det berömda danska gemytet, som han gav prov på den danske styrmannen?!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Helga

19 oktober 2011 17:17

Ja, kanske gjorde jag det. Jag flög till Luleå då...

Danskar är verkligen dejliga...

 
wiper

wiper

19 oktober 2011 08:37

Helga! Kan du mejla mig din adress till:

wiperium@hotmail.com

Jag har en present till dig

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

19 oktober 2011 17:16

Spännande ;) Jg hör av mig...

 
skrivmoster

skrivmoster

20 oktober 2011 13:28

Då var det som jag trodde - jag bor i P-å!
Vi flyger från Lla när vi ska upp i luften! :)

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Helga

20 oktober 2011 17:22

Kul! Då skulle jag ha vinkat ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards