Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

Jag sitter halvnäck här...

Av Helga - 30 mars 2011 09:00


Igår på hemvägen på en Europaflyging kom jag att prata lite mer med flera passagerare - det fanns tid över...


* En mamma och hennes 10-åriga son hade varit på mamma/ barn-semester. Grabben hade fått en lillasyster som nu var 1 1/2 år och han tyckte det var ljuvligt att vila lite från henne.


* Tre killar i 25-årsåldern hade varit på en sex veckor lång roadtrip i USA.


* Ett äldre par hade rest på en tre månader lång kryssning jorden runt...


Inga dåliga upplevelser!


Trots allt längtade de alla hem nu... Borta bra men hemma bäst säger ju talessättet!


Du skulle se mig nu! Jag sitter halvnäck på golvet i hallen på mitt hotellrum. Det trådlösa bredbandet fungerar inget vidare här och det fungerar definitivt inte inne i rummet. Det ser nog inte klokt ut!





Flyg · Resor
 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

30 mars 2011 10:29

Hej Helga. Ja du får höra många olika den och äventyr under resorna! Men som du sa borta bra men hemma bäst ett sant ordspråk.Jaha så du har näckat och sitter på golvet får man fråga ? "finns det inga möbler" skratt.. eller är du i Japan eller nåt annat asiatiskt land tro de sitter ju på golven rätt mycket. skratt Jaja var och en gör efter eget mått Då blir det bäst.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

30 mars 2011 12:55

Jo man vänjer sig ju men det är en stor skillnad i början :)

Det ska ja definitvt kolla in ;)

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

30 mars 2011 21:21

Önskar jag med hade en resa att se fram emot. Men det blir bara mer renovering i sommar. Pengarna räcker inte till tyvärr..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

30 mars 2011 21:59

Vad gör man inte för lite internet ;)

 
wiper

wiper

31 mars 2011 07:33

Tack för dina gulliga och omtänksamma ord i min blogg. Vad intressant att få prata lite med passagerarna och dom har ju en del att berätta och är ute på olika äventyr. Synd att det inte funkade på hotellrummet. Antar att du sett det mesta i den vägen ;)

Ha en jättefin arbetsdag och sköt om dig
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
helga

helga

1 april 2011 09:07

Tack för era kommentarer!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards