Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under februari 2011

Av Helga - 23 februari 2011 06:00

Jag slutade tidigt igår efter en sån där kort nattvila igen på hotell i Östersund...


När jag kom hem hade sonen anlänt mitt i natten från sin Sundsvallsresa och dottern hade gått upp tidigt för att göra fystester med idrottseleverna på skolan. Maken var alltså också lite groggy precis som jag pga för lite sömn.


Vi tog oss iallafall i kragen och åkte in till stan för lite "serious shopping". Maken köpte två kavajer från Oscar Jacobsson som först var på rea och sedan var nedsatta ytterligare 20%. Två fina kavajer för 2400:-... Inte helt fel. Dottern köpte en snygg  svart jacka med stor krage, även den på rea till halva priset, 400:-


För att fira våra inköp blev det en fika på café Storken vid Stora torget med hela familjen. När hände det senast?


Vad köpte jag då?


Inget! Jag har inte ro att handla när hela familjen är med... jag går helst ensam på stan. Däremot handlade vi hem take-away...


Khoreshte esfenaj, Spenat & Kycklinggryta med saffran och basmatiris. Supergod persisk mat från Ta mé takeaway 


  

Av Helga - 22 februari 2011 09:33


Lite reflektioner från mina senaste flygdagar;


Girlpower; På en flight var kapten, styrman, pursern och all övrig personal ombord kvinnor. Coolt!


Norrsken; På väg till Östersund igår kväll fick vi komma in i Cockpit och se ett redigt norrsken - så coolt!


Leverpastej; Imorse när vi serverade frukost ombord bjöd vi som vanligt på varmt bröd (det gör vi alltid). En passagerare frågade varför vi värmde brödet när det var leverpastej som pålägg... hihi... inte så coolt!


På tal om leverpastej;


En pojke gick på gatan och grät. En tant stannade och frågade;


- Varför gråter du?


Pojken svarade;


Det var en kille som tog min smörgås och slängde den i ån.


Tanten sa;


- Var det med flit?


Pojken sa;


- Nä, den var med leverpastej...


Häpp!!

  


Flyg · Humor
Av Helga - 21 februari 2011 11:09


Jag är igång med kakbak...


  Idag blev det äppelkaka...

 

 

och igår chokladsnittar... 


En promenad i solskenet ska vi också hinna med innan det är dags för mig att dra mig ut mot Arlanda och flygeriet igen. Lite avundssjuk är jag allt på familjen som har sportlov...

Av Helga - 20 februari 2011 13:26


Man hinner med en del när båda är lediga och hemma.


Jag har bakat chokladsnittar med pärlsocker (recept från Vår kokbok) och handlat mat.


Maken har städat kökslådor och hjälpt dottern att sätta upp hennes nya väggklocka...


  

Den nya klockan får bo med Mr Bob Dylan...

  


Nu ska vi snart hem till svärmor för en prat- och fikastund...


Sonen är välbehållen i Sundsvall även om resan gick lite knackigt. De hade skjuts upp av en släkting till sonens kompis och bilen havererade på vägen. Det blev fortsatt resa med bärgningsbil till Sundsvall ;)


Dottern ska inte följa med till farmor. Hon blir hemma för att slutföra en skoluppgift som borde varit klar redan i fredags. Tur att hon kan skicka in den via skolans webbsystem. Det har varit mycket sedan tösen debuterade i basket-damligan så nu när hon fått sportlov kan hon passa på att jobba ikapp i skolarbetet.

Av Helga - 19 februari 2011 10:30

Bild från Brunnsparken i Ronneby...


Besättningen satt i restaurangen på Ronneby brunn en eftermiddag nyligen och pratade. Styrman skulle åka till fjällen nu på sportlovet och oroade sig lite för att det kanske skulle kunna bli lite för kallt för skidåkning. Han sa;


- Grabbarna kan ju alltid åka skidor, så går jag på After Ski...


Jag svarade;


- Blir det alldeles för kyligt kan du ju alltid gå på After Ski, Before Ski och in between.



Sonens kompis vann biljetter till Allstar-matchen i basket i Sundsvall med bankett och hotellrum. Han fick ta med en vän och det blev sonen som får följa med och idag bär det iväg. De ska sova en natt extra hos en bekant...




Sundsvallsbilder...

Flyg · Humor · Resor · Sport
Av Helga - 18 februari 2011 18:31


Inte borta - inte jobbarhelg - inte stå och äta ombord - inte ett glas vatten ikväll...


Istället är det;

Hemma - fredagskväll - räkgryta på bordet - vin i glaset... Livet är gött!



Av Helga - 17 februari 2011 20:15

Igår gick vi ut och åt på restaurang Athen med familjen...


Vi åkte till våra gamla hemkvarter, "Fålhagen", i Uppsala. Där bodde vi när barnen var små och det var innan vi flyttade till huset där vi bor nu. Vi hade en jättefin fyrarumslägenhet - jag saknar det där stadslivet ibland men oftast inte...


Idag hade vi en ung tjej med ombord som flög för första gången någonsin. Hon var lite orolig för allt så vi pratade extra med henne när vi hade tillfälle. Det var skönt att hon inte var med på den sista flightens landning för då blåste det rätt så bra.


Nu ska jag somna tidigt ikväll så jag orkar med ännu en tidig start imorgon och en lång arbetsdag på det.


Natti natti!

Av Helga - 17 februari 2011 07:30

Idag är jag redan ute och flyger när du läser detta. Ännu ett hotell ska få besök av mig framåt eftermiddagen...


Sonen fick spelet "idiotkunskap" i julklapp och nu har vi haft tid att spela det - både jag och sonen och grabben med sina kompisar. Det är lite annorlunda kunskaper som testas...


Till exempel kan frågorna på ett kort se ut så här;


1. Om man tog alla bandage på en egyptisk mumie och la ut dom i en rad, hur långt skulle man nå?


2. Går majoriteten av de som vinner större vinster på lotto upp eller ner i vikt efter att dom vunnit?


3. Vad händer om du stoppar ett russin i ett glas champagne?


4. Stämmer det att det på medaljen man får när man vinner Nobels Fredspris är tre nakna kvinnor som håller varandra på axlarna?





Undrar om det är en ära att vinna spelet eller om den som vinner är mest idiot?



(Svar; 1. Ungefär en kilometer, 2. Dom går upp i vikt, 3. Russinet åker upp och ner upprepade ggr, 4. Nej, men tre nakna män som håller varandra på axlarna.)

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards