Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under januari 2011

Av Helga - 25 januari 2011 19:45


Det blev en slapparkväll på hotellrummet ikväll. Jag tycker jag var värd det efter ett ganska hektiskt schema de senaste dagarna. Jag gick och köpte lite indisk take-away och njöt av lugnet. Butter chicken beställde jag och den var otroligt god!


Nu börjar Sveriges handbollsmatch mot Danmark snart på TV och den ska jag se innan det är dags att krypa till kojs...


Lite kort om folket på flygningarna idag;


* två söta små töser i rosa...


* en man som reste hem efter en längre sjukhusvistelse utomlands. I sådana fall arrangeras ofta resan av SOS.


* en man som blivit avvisad från Sverige.


* en kille med konstiga linser - han såg ut som att han var med i en skräckfilm. Han hade en väldigt speciell stil överhuvudtaget vad gäller kläder, hår m m. Jag tror stilen kallas för Goth.


* en kille som var lite lagom lurig ville köpa två öl. Han såg ut som ett babyface så vi fick fråga om legitimation först...


* en ganska oförskämd man som med sitt kroppsspråk och med sin attityd uttrålade - här kommer jag lilla gumman...


* en rysk man som inte kunde någon engelska eller svenska. Han såg inte så bra heller. Hans glasögon såg ut som om de var från 60-talet. Men det är ju inne så kanske var glasögonen inköpta på dyraste shoppinggatan i Moskva.


Sen var det ju förstås allra mest helt vanliga människor ombord... vad nu vanligt är!?


Av Helga - 25 januari 2011 06:00


Jag är ute på turné igen och flyger hela dagen idag och imorgon. I kväll blir det hotelliv igen...


Jag har tänkt på det där med att jag bor så mycket på hotell. Jag kanske skulle kunna ställa upp som hotellkonsult och tala om för hotellägarna vad jag som hotellgäst uppskattar/ inte uppskattar på ett hotell. Jag är inte såå dyr... så hör gärna av er ;)



Familjen skulle ju ut och äta tillsammans igår kväll. Hur blev det med det?


Det blev inget... så typiskt vår familj som aldrig kan samlas samtidigt nästan pga ungdomarnas många träningar... Vi får skjuta på nöjet helt enkelt! Tjejlunchen blev ändå av så Uppsalas krogvärld fick ett litet bidrag till kassan trots allt...


Vi ses och hörs i en burk nära dig snart igen...


Av Helga - 24 januari 2011 10:55



Så var jag då hemma igen sedan sjutiden igår kväll. Dottern kom hem lite senare eftersom laget åkte tåg...


Jag sa till dottern att jag tyckte att coachen i turneringen hade en ovanligt mjuk och sjysst stil mot flickorna i den här turneringen. Detta är inte dotterns ordinarie lag så jag visste inte så mycket om tränaren sedan tidigare. Dottern svarade;


- Ja, vi spelar hippie-basket i det här laget...   


    


Hippie-basket fungerar uppenbarligen bra!



Jag har hunnit jobba nu på morgonen en stund. En kort flygdag var det och det passade ju perfekt efter min lilla weekendresa. Som så ofta bokar man in massa annat att göra när man har en så här kort arbetsdag. Det blir tjejlunch på stan med gamla tjejgänget och ikväll ska vi i familjen gå på restaurang för att fira att dottern har fyllt år. På självaste födelsedagen kunde vi inte göra det...


Imorse när jag gick till tåget hörde jag fåglarna kvittra som tokiga.


Tsi-tsi-tu, tsi-tsi-tu, tsi-tsi-tu... Nu finns det hopp om våren - jag älskar det!

Flyg · Resor · Sport
Av Helga - 23 januari 2011 13:10


Nu sitter jag på ett café och slösurfar lite innan flygbussen ska ta mig ut till flygplatsen...


Tjejerna har verkligen varit duktiga och de har gått obesegrade genom turneringen här i Malmö. Det utsågs en MVP (mest värdefulla spelaren) för hela helgen och gissa vem det blev?


Jo, det är sant!


Min lilla tös!


Nja, liten och liten hon är hon ju inte men ändå...


Jag är naturligtvis stolt som tuppen och fick skynda mig att torka tåren och snyta näsan så ingen skulle se att jag blev rörd..


MVM-priset skulle, om det fanns, ha gått till mig... Mest värdefulla mamman?  

Av Helga - 22 januari 2011 19:37

Här en kort rapport från Malmö...


Dagen började med hotellfrukost tillsammans med ett annat par som också åkt ner hit och som bor på samma hotell som jag, hotell Grand garden. Därefter en snabb promenad bort till sporthallen. Den första macthen var tuff men våra tjejer lyckades vinna trots det.


Sen blev det lunch på köpcentret "Kronprinsen" och så var det bara att ladda om för att nöta lite mer bänk. Den andra matchen blev lätt och tjejerna vann stort. Nu tar jag kväll och myser på hotellet... Imorgon blir det en tidig start med match klockan nio...


Ha en skön lördagskväll!!



Av Helga - 21 januari 2011 20:32


Det blev en lång flygdag idag men en tupplur på sista flighten, då jag flög privat, gjorde susen. Hoppas jag inte zzznarkade ;)


Nu är jag framme på hotellrummet i Malmö och ska bara ha en lugn och skön kväll och ladda för att nöta bänk  imorgon... Det blir två matcher för tjejerna imorgon och en match på söndag...


Jag bor inte på samma ställe som dottern och hennes lag eftersom det var fullt på deras hotell. Lika bra är väl det - de har säkert väldigt kul utan föräldrar som snokar omkring i korridorerna.


   

Flyg · Resor · Sport
Av Helga - 20 januari 2011 19:30


Imorgon ska jag både flyga i tjänsten och privat...


Först ska jag avverka en flygdag för flygbolaget och sedan till kvällen bär det av mot södra Sverige. Jag ska resa bort över helgen för att följa med dottern och hennes lag på en turnering i Skåne.


Tjejerna och ledarna tar tåget redan imorgon bitti och sedan är vi några föräldrar som alltså tar oss ner senare med flyget för att agera hejarklack! Det blir två hotellnätter vilket jag faktiskt ser fram emot trots att jag ofta bor på hotell...


Jag skriver mer sen när jag är på plats...


Flyg · Resor · Sport
Av Helga - 20 januari 2011 08:30


Jag behöver ingen lyxig, tjusig och dyr espressomaskin...



Mitt kaffe blir kanongott ändå och då betalade jag väl bara en 50-lapp för mjölkvispen! Den köptes för fyra år sedan så det är tydligen bra kvalité också...


Så här gör jag gott kaffe hemma;


1. Brygger mörkrostat kaffe.


2. Värmer lite mellanmjölk i micron ca 25 sekunder.


3. Vispar upp mjölkskum.


4. Häller över det nybryggda kaffet.


5. Strör över lite mald kanel eller kardemumma.


Voila!


Hur vill du ha ditt kaffe hemma???


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards