Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 28 januari 2011

Räkna fåglarna i helgen och hur tänker en 18-åring?

Av Helga - 28 januari 2011 08:14


Maken och dottern har redan lämnat huset och kvar här hemma är jag och sonen... Tonåringen har sovmorgon idag men är alltid noga med att gå upp vid 8-snåret för att inte vända på dygnet. Vilken 18-åring tänker så idag?


Ikväll ska vi ha släkten över på lite vin, ost och kex och kaffe/tårta... Vi fick ju inte till någon festlighet när dottern fyllde 16, men idag passar det för de flesta. Så på dagens program står lite fix och trix för att göra fint i huset och en runda till ett köpcentrum för diverse inköp.


Har du tänkt på att det blivit mycket ljusare ute nu. I vårt kök står en fönsterlampa som tänds och släcks med hjälp av en timer. Nu måste jag ställa om timern pga ljuset - underbart!


Kaffebryggaren puttrar på, morgontidningen ligger och väntar på köksbordet, radion surrar tyst i bakgrunden och sonen visslar i duschen. Livet kan inte bli så mycket bättre än så här...


Ps. Har du trist i helgen kan du alltid räkna fåglar. Ds


 
 
Stattinskan

Stattinskan

28 januari 2011 09:25

Ja, det hör väl liksom inte till vanligheterna att en 18-åring frivilligt avstår från en hel förmiddags sömn ;-D
Gomorron

http://metrobloggen.se/stattin

Helga

28 januari 2011 10:18

Näää... han måste vara ovanlig ;)

 
Åsa

Åsa

28 januari 2011 10:52

Så tänker helt garanterat inte nån av mina barn. Dom tar snarare varje chans att ställa om dygnet...
Visst märks det skillnad på ljuset! Helt underbart och bättre och bättre blir det för varje dag.

http://wessand.blogg.se

Helga

29 januari 2011 16:09

Jag skulle nog inte hellr ha gjort så själv. Men förra året hade sonen lite svårt att sova ibland för att han just vänt på dygnet så nu vill han inte göra så mer...

 
Ingen bild

gunnela

28 januari 2011 12:47

Oh, dessa snygga tulpaner!!
Det ÄR underbart när dagarna blir längre och ljusare!!!!!!!!!!

Helga

29 januari 2011 16:08

Underbart var ordet :)

 
wiper

wiper

28 januari 2011 15:33

Vad kul att få se en bild på dig. Du är jättefin.
Det var verkligen moget och förståndigt av din 18-åring. Det ser ut att bli en härlig och kul kväll hos er med god mat och trevligt sällskap. Det har verkligen blivit ljusare och man kan tända senare på dan. Tack för länken, kul läsning om fågelräkning. Underbara slutord

Ha en toppendag och kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

29 januari 2011 16:07

Tack Wiper!

Ja, vi hade en mmysig kväll. Det blev lite sent med tanke på att jag skulle upp i ottan idag... men sånt är livet!

 
britten sa..

britten sa..

28 januari 2011 18:55

men ååå va roligt att se dig, och så fin du är. Vad roligt jag hade rätt i mina tankar om hur du skulle se ut !
Jag ska jobba i helgen så jag hinner nog inte räkna några fåglar...Hoppas ni får en fin kväll med släkten

http://glitteroga.blogg.se

Helga

29 januari 2011 16:06

Tack Britten!!

Vad ska du jobba med?

Ha en mysig helg ändå!

 
kicki

kicki

28 januari 2011 19:53

Ja du är en vacker kvinna Helga...har ju haft förmånen till att få ha både sett och pratat med dej tidigare...och det är jag väldigt glad över. Du är vakcer både på ut och insidan. Mysigt med en ledig helg, vi har faktiskt också det så vi skall bara vara här hemma och plocka och börja förbereda lite inför renovering av tvättstuga och kallskafferi. Ha nu en fin helg och jag är väldigt glad över att få ha dej som vän. Kram

http://blogg.vf.se/kicki

Helga

29 januari 2011 16:05

Vad du är snäll Kicki. Dina ord värmer!

Jag var ju bara ledig t o m igår fredag så nu är jag ute på tur igen... Hoppas det går bra med renovering och allt annat i helgen! Kramen!

 
Eva

Eva

28 januari 2011 20:58

Din tonåring är orginell :)
Vår tonåring går upp 05.10 varje morgon utan att klaga - det är också lite orginellt måste jag säga.

Ha en skön helg!
Kram eva

http://enangelsdagbok.blogspot.com

Helga

29 januari 2011 16:04

Det är bra gjort av en trött tonåring...

 
Sussi

Sussi

28 januari 2011 22:29

Skoj med bilden på dig. Du ser nästan ut som jag trodde du gjorde Jag hade nog i och för sig fått för mig att du hade längre hår. Vad jag nu fått det ifrån?

Vin ost och kex.. gud så gott! Här blev det wienerbröd och vin istället ;)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

29 januari 2011 16:03

Jg har haft längre hår förut men just nu köra jag p ett tag... Wienerbröd och vin låter som en kanonkombination ;)

 
Frejda

Frejda

28 januari 2011 22:41

Å, vad kul att se dig på bild! Jag hade inga föreställningar om du hur ser ut så det var kul att se (om än med solisar!). :-)

Jag är själv försiktig med bilder på mig själv men har gjort ett undantag på min blogg (var nog förra året). Ha det gott!

http://frejdastorp.bloggagratis.se

Helga

29 januari 2011 16:02

Detta blir nog också tillfälligt så mina bloggvänner kan se hur jag ser ut...

 
susjos

susjos

29 januari 2011 01:27

SOm sagt,jättekul att få se dig på bild fina du!!Då kanske man känner igen dej när man någongång är ute och flyger :)
Vilken orginell tonåring du har! Här är det tvärtom-om nätterna uppe,och på dagarna sovs det....precis som mor sin alltså..hm.

http://susjos.blogspot.com

Helga

29 januari 2011 16:01

Jg skulle ju änna igen dig iaf... Du som varit modig med bilder på dig själv länge.

Dina tonåringar är nog mer normala ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards