Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 8 december 2010

NIX-registret...

Av Helga - 8 december 2010 17:45


Idag har vi haft en lång arbetsdag och har nu äntligen kommit fram till vårt hotell i södra Sverige. Jag har varit nere och köpt mat som jag ätit på rummet och nu är det bara myspys som gäller. Imorgon känns det nästan som att vi har sovmorgon trots att jag ska stiga upp strax efter 05.00 När man tycker fem är sovmorgon har man varit upp lite väl tidigt några dagar i rad...



Jag blir så himlans trött på alla företag som ringer oss hemma trots att vi sedan flera år har varit anmälda i NIX-registret... Nu har de börjat ringa på min mobil också hela tiden och mobilen kan man inte NIX:a - suck! Det värsta är försäljare som läser innantill! Jag tackar snabbt NEJ och försöker vara liite trevlig ändå! Jag kan ju tänka mig hur det känns med arga människor på andra sidan luren...


En känd författare satt i baren på hotellet när jag beställde mat... Ingen av mina favoriter direkt men ändå. B R är en ledtråd om du vill gissa på vem det kan vara...


 
 
imse

imse

8 december 2010 18:20

Var han väldigt solbränd, BR? :-)

Nej, nix hjälper inte fullt ut. Men jag har skaffat hemligt nr också och det har minskat oönskade samtal avsevärt.

http://zvammel.blogspot.com

 
Kimmietid

Kimmietid

8 december 2010 18:27

Björn Ranelid =)
Nix gör trots allt stor skillnad, jag glömde uppdatera det en gång och det var ännu mera skräp.
Jag orkar inte vara snäll - säger bara Nej tack och lägger på luren - sparar min tid och deras.

http://kimmietid.blogspot.com

 
wiper

wiper

8 december 2010 18:31

Jag har en tävling på min blogg om du vill vara med.

Vi har samma problem som dig att det ringer hela tiden trots att vi är i nix-registret. Vi har också fått samtal på mobilen och ibland ringer det konstant så vi måste knäppa av telefon :( Jag säger också Björn Ranelid som jag nylingen träffade på invigningen av vårt nya kulturhus.

Ha en fin kväll där du befinner dig
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Camilla Lejon

8 december 2010 18:37

Hej!
Sitter på Kastrup och ska ta en SAS-maskin till Beijing tillsammsns med äldsta dottern. Vi ska bo bra, äta gott och shoppa till på måndag--myyyysigt.

Avseende NIX- ni har inte en enskilda firma så det är därför de ringer? Vi har lite skog och då har vi företag enligt de som ringer och då får de ringa...suck..

 
Stattinskan

Stattinskan

8 december 2010 18:49

Jamen eller hur? Jag känner numera igen de där företagsnumren och svarar inte. Dessutom har jag satt i system att inte svara på hemligt eller dolt nummer heller ...
Skönt med sovmorgon, haha!

http://metrobloggen.se/stattin

 
Pisan

Pisan

8 december 2010 19:26

Samma här, de har börjat ringa på mobilen... Har också varit nixad i flera år. Ha en fin kväll! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

8 december 2010 19:57

Jag gillar inte säljarsamtal. Kör ungefär din stil. Säger att jag inte är intresserad och lägger på luren. Men försöker inte vara otrevlig ändå.
Klockan fem???

http://wessand.blogg.se

 
Daniel

Daniel

8 december 2010 20:28

Brukar säga nej tack trevligt innan de läser upp ramsan utantill.

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Sussi

Sussi

9 december 2010 09:27

Jasså.. Kan man inte ansluta mobilen till nix.. Vad tråkigt! Vårt hemnummer är också anslutet till nix men jag har hört att dom företag du en gång varit medlem hos har dina uppgifter kvar och kan ringa ändå.
Man vill ju inte vara otrevlig mot dom heller även om man tycker det är jobbigt när dom ringer. Alla måste ju tjäna ihop sitt levebröd på nåt sätt. Jag brukar lyssna klart och artigt tacka nej efteråt..
Eller förresten.. Sist var det en säljare som ringde från pocketklubben. Då gick jag faktiskt med. Läser gör jag ju ganska mycket och man fick en bok gratis. Hundraåringen som klev ut genom förnstret och försvann.. Dessutom behövde man inte köpa något eftråt..

Ha en bra dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

9 december 2010 11:09

Vill bara önska dg en fin dag och tala om att jag har en tävling på min blogg

varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
helga

helga

9 december 2010 14:16

Imse; Jo solbränd var ordet! Smart med hemligt nr om man vill slippa försäljare.

Kimmie; Rätt gissat :) Jovisst ringer det mindre men en del företag skiter i spärr

Wiper; Ja, det var den mannen ;) Ska kika på tävlingen...

Camilla; det lter supermysigt med resan. Ha det så gott! Nej, ingen firma här inte... det skulle vara firma familjen AB då ;)

Stattinskan; Jag vågar inte låta bli att svara tänker att det kanske skulle va nåt viktigt om ungdomarna typ ;)

Pisan; Suck... Alla har väl NIX nu så de måste börja ringa på mobilerna istället som inte kan NIX:as.

Åsa; Arma telefonförsäljare...

Daniel; Smart vännen :)

Sussi; Då vet man att försäljarna lyckas sälja ibland iaf. Jag trodde alla slängde luren i örat på dem. Jag ser hellre reklam i traditionell form - jag vill inte bli störd per telefon titt som tätt - jag blir bara arg!





http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Freja

Freja

9 december 2010 22:43

Tjaba!

Har arbetat som telefonförsäljare och tyvärr så gäller inte NIX alla... fick ta den disskutionen med många arga människor. Men försök om ni kan vara trevliga mot försäljarna, det är ett temporärt sista utvägen jobb så man kan hålla sig flytande.

http://freakfreja.bloggplatsen.se

Helga

10 december 2010 07:59

Tack för din kommentar! Bra för oss andra att få ett ansikte på en telefonförsäljare och att få förståelse för försäljarens situation :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards