Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 15 november 2010

Hur tänkte du nu Peter Jöback?...

Av Helga - 15 november 2010 15:18



Det var en ganska lindrig och ostrulig flygdag idag och vid lunchtid var vi redan framme på vår destination, Umeå. Nu har jag sprungit runt i affärerna och letat julklappar och födelsedagspresenter. Det blev en del inköp också men det kan jag ju inte skriva om här. Jag hittade en cardigan i petroliumblått till mig själv också. Det var REA, REA, REA så den kostade bara 100:-. Otrolig men sant...


Det blev en fika på Brobergs coffee shop som är ett mysigt och personligt café i Umeå. De har smörgåsar, pajer och sallader bl a och jag gillar att man kan få stora eller små smörgåsar men också små sallader med valfri röra. Bra för oss som inte vill äta så mycket vid varje tillfälle... Där finns en hel del magasin att läsa om man är där ensam.


Vägg i vägg ligger en fantastiskt söt liten present- och inredningsbutik som heter Hjärtero. Jag rekommenderar ett besök i den butiken också...


Jag satt och läste i Damernas värld nr 13 2010 på caféet och där frågar man Peter Jöback om tre saker han inte vill vara utan; Svaret blev;


* Min man

* Naturen

* Min iPhone !!! (Hur kan den komma med på samma lista som nr 1 och 2?)



 
 
Eva

Eva

15 november 2010 16:34

Huj, det ser ut som en affär i min smak. Det är tur att jag inte åker land och rike runt, för jag hade blivit ruinerad genom att besöka alla inredningsaffärer överallt. För att inte snacka om hur irriterad Staffan hade blivit över alla prylar jag hade släpat hem...hehe..

Ha en skön måndagkväll!
Kram Eva

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

Helga

15 november 2010 21:53

Jag var ståndaktig och köpte inget i den fina affären...

 
Sophie

Sophie

15 november 2010 19:59

Hej!
jag blir så glad av att läsa din blogg!
Tack:)!

http://hossophie.blogg.se

Helga

15 november 2010 21:49

Tack, du är för go' och gör MIG glad :)

 
Åsa

Åsa

15 november 2010 21:47

Måste säga att ostrulig är ett underbart ord. Och jag måste dessutom erkänna att jag håller med om Peters lista. Familjen, naturen och min iPhone...
Vet inte hur jag klarade mig innan....

http://wessand.blogg.se

Helga

15 november 2010 21:51

aha... har förstått att iPhone-ägare älskar sina små apparater och knappt kan leva utan dem. Jag som inte en sån tycker det låter mycket märkligt ;)

 
Daniel

Daniel

15 november 2010 22:18

Håller med, vet knappt vad en iPhone e för nåt heller. Obetydligt för mej.

http://danielfagerholm.webblogg.se

Helga

16 november 2010 11:38

Man kanske blir så där beroende? Jag är nöjd med min "finska pinne" - Nokiatelefonen ;)

 
susjos

susjos

16 november 2010 02:20

Verkar fint i Umeå :)
Jag har oxå en Iphone,men nog kan jag leva utan den allt!

http://susjos.blogspot.com

Helga

16 november 2010 11:37

Skönt att höra ;)

 
Ingen bild

bettan

16 november 2010 07:23

Herregud vad du hinner skriva i din blogg..jag hänger ju dåligt med. Jag läser allt du skriver men det är inte alltid jag kommenterar..men du är underhållande i din skrivning och bilder.
Kram

Helga

16 november 2010 11:37

Jag läser hos dig också... Det gör inget om man inte kommenterar varje gång...

 
Stattinskan

Stattinskan

16 november 2010 08:16

... nu fastnade jag helt plötsligt i tankar om min egen 3-lista ;-D

http://metrobloggen.se/stattin

Helga

16 november 2010 11:36

Kanske bra att göra en sån så man vet vad som är viktigast!

 
britten sa

britten sa

16 november 2010 10:04

Brobergs ...myyyyys..Ska gå dit när jkag hälsar på min fia och min bror i dec....ja du hur tänkte Peter där då ?

http://glitteroga.blogg.se

Helga

16 november 2010 11:33

Kul att du vet vilket ställe jag menar! De är så trevliga där också...

 
Sussi

Sussi

16 november 2010 10:11

REA REA REA gillas! :)

Den där inredningsbutiken lät som nåt för mig. Kanske lite långt att åka bara.. ;)

Ja, hur tänker Peter Jöback egentligen! Dator ska ju vara på tredje platsen ju! hahaha

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

16 november 2010 11:33

Du är så rolig... :)

Visst ska datorn komma på tredje plats ;)

 
wiper

wiper

16 november 2010 10:14

Ja du teknik och mode har blivit det många föredrar och älskar. Man hör ofta att unga kan döda för ett par skor och dom har garderoben full. Skor har nästan blivit inredningsdetaljer och även kläder för dom hänger framme till allmän beskådan och beundran :))

Vad roligt att du hann så mycket i Umeå som är en fin stad. Nu skulle jag nog inte känna igen mig för allt är så förändrat. sist jag var där var i mitten på 90-talet. Fast jag får rapporter från brorsan som bor där.

Vilka fynd du gjort.

Ha nu en fin tisdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

16 november 2010 11:32

Du kanske borde åka dit - det är fint i Umeå ;)

 
Filifjonkan

Filifjonkan

16 november 2010 11:23

Hej Helga Oj så billig tröja och petroleumblå med snyggt det låter. Kul med din runda där på fikastället med lät som de hade bra blandning på äteriavdelningen.Ibland r det så enorma portioner men skönt när man kan välja dem själv ju. Presentbodar är "farliga" ställen fniss,,men roliga dessvärre heheh en bra tisdag tillönskas bloggens flygande tjej

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

16 november 2010 11:31

Ja, jag var glad över mitt fynf o det mysiga caféet...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards