Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under oktober 2010

Av Helga - 4 oktober 2010 08:14


Idag är det dotterns tur att stanna hemma från skolan och förkylningen har nu hälsat på hos alla i familjen. Jag får lite sällskap här hemma idag och det är ju trevligt! Visserligen sover tonåringen igen nu, men hon vaknar väl nån gång ;)


I lördags åkte maken, sonen och svärmor till skogs och kom hem med 25 liter svamp. Vi rensade och vi rensade och nu ser det ut så här hos oss;


 

Vi torkar en del... 

Här förväller vi en del och steker en del...


På söndagen blev det en hel del sport. Först var det en basketmatch där dottern spelade och sedan såg vi en träningsmatch för herrlaget.


Jag hörde en rolig grej på radion imorse. Blunda om du är känslig för småsnuskiga historier...


"Om man skadar snoppen på jobbet får man skadestånd då"?

  

Av Helga - 3 oktober 2010 18:16


Det blev ett besök till närakuten igår för att få någon som kunde ta en titt i mitt öra. Det ser inte bra ut sa doktorn och så blev jag sjukskriven ytterligare några dagar... Förkylningen är över men inte örproblemet!


Jag försöker se positivt på det mesta och kan nu konstatera att jag förstår hur de hörselskadade har det...

  


Mer om helgen imorgon... Ha en skön söndagskväll!

Av Helga - 2 oktober 2010 17:41


Grillen är tänd

 

Bakpotatisarna är i ugnen

 

Vitlökssåsen är klar

 

Svampen ska stekas

 

Skönt med lördagskväll...

 

  

  

Bild tagen vid ett annat tillfälle när vi grillade kyckling. Idag blir det karré...


Av Helga - 2 oktober 2010 10:15


Det blev en mysig och avslappnad tillställning igår med våra vänner, deras och våra ungdomar och så var vovven med också förstås...


När "Rille" (en engelsk springer spaniel) kommer till oss så är han rätt så rastlös i början och springer runt i alla rum och nosar - det skulle ju kunna ligga en bit korv nånstans...


När han väl inser att det inte ligger en korv gömd nånstans och att jag inte tänker tappa någon mat på golvet i köket så lägger han sig och sover ända tills det är dags att gå hem igen. Rille är en riktigt skön hund!


Detta är inte en hundblogg så detta är den enda hundbilden jag har ;)


Recept på efterrätten vi bjöd på igår - så enkel och så god;


4 portioner

200 g blåbär och

1 msk socker blandas och läggs i botten på fyra små glas


1 burk kesella och

1 dl lemon curd blandas och läggs ovanpå blåbären


2 digestivekex krossas och läggs överst i glasen


Tadaa! klart!

  



Av Helga - 1 oktober 2010 18:15


Det blev en liten skogspromenad för mig och sonen i förmiddags. Det var faktiskt sonen, snart 18 år, som ville gå ut och gå ett tag på sin lediga dag. Jag föreslog att vi skulle ta med oss en korg och tur var väl det...


  


Vi gjorde varma svampsmörgåsar till lunch - mumsfilibabba...

Av Helga - 1 oktober 2010 08:51



Ikväll har vi bjudit hit några vänner på en enklare middag. Deras tjejer ville också komma med hit och då stannar även våra ungdomar hemma. Jag ska göra kycklingfiléer som jag stoppar vitlöksost i och lägger bacon runt. Till det blir det ugnsrostad potatis bl a. Till efterrätt ska jag göra varsitt glas med blåbär i botten, kesella/lemoncurd i mitten och digestivesmulor på toppen.

  


Annars är statusen på min förkylning ganska oförändrad. Jag mår bra nu men örat känns forfarande svullet och stumt. Jag hoppas jag hinner bli frisk till nästa arbetspass.


Jag bjuder dig på en liten förkylningshistoria också;


- Oj vilken stor bula du har i pannan! Hur fick du den?
- Genom min förkylning!

- Förkylning?!
- Ja, jag stod och läste i busstidtabellen borta vid den där stenmuren, och så nös jag plötsligt till.

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards