Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

Vad ska passagerarna välja av föjande alternativ?...

Av Helga - 22 oktober 2010 18:23


Jag är hemma igen efter en tvådagars flygperiod... men jag ska checka in igen för en charterflygning i morgon bitti. Lite väl bitti för min smak ;)


Vi flyger ner till Medelhavet med endast ett 50-tal passagerare och på hemvägen har vi fullt, dvs ca 200 passagerare. Säsongen vid Medelhavet börjar väl ta slut - kanske flyger vi till Turkiet fram t o m höstlovet? Det ska bli kul med charter igen. Folk är så trevliga och positiva i samband med semestern...


En kollega var rolig idag när hon gick och serverade kaffe och te i samband med frukostserveringen i morse. Hon körde en klassiker inom flygbranschen och sa medan hon skred fram i mittgången;


- Coffee tea or me, coffee tea or me, coffee tea or me osv osv...


Passagerarna hade svårt att välja ;)


Flyg · Humor
 
 
Kimmie

Kimmie

22 oktober 2010 21:20

Semesterperioden är väl lite över just nu, det kommer säkert en massa turer till Kanarieöarna inom kort - det är vä en populär vintersemesterort =) ?

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

24 oktober 2010 13:23

Ja, nu blir mer Thailand, kanarieöarna, Egypten i vinter och sp snöresorna förstås...

 
Åsa

Åsa

22 oktober 2010 22:07

Vi flyger till New York tidigt nästa fredag. Du är inte ombord då?
Har aldrig varit där. Hoppas vi hittar massa skoj. Dottern fyller år på onsdag så det är hennes present, hon vet inget än.

http://wessand.blogg.se

Helga

24 oktober 2010 13:22

Tyvärr flyger jag inte så långa flighter. Det skulle vart kul! Vilken cool present!

 
Ammis

Ammis

23 oktober 2010 08:32

Ha ha, det var vågat! Men undra hur många som fattade vad hon menade??
Ha en go helg. krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

Helga

24 oktober 2010 13:21

Hon gjorde det på ett roligt sätt så det inte skulle bli "fult"...

 
Sussi

Sussi

23 oktober 2010 09:23

Jag hade gärnat följt med dom 50 personerna ner till Medelhavet.. Gud så skönt det skulle vara. Jämför man med vad vi har är det väldigt varmt och skönt där..

Lite humor gör allt mycket roligare..

Ha en trevlig flygning

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

24 oktober 2010 13:20

Jag blev också väldigt sugen på att stanna där några dagar...

 
Stattinskan

Stattinskan

23 oktober 2010 11:07

Haha, det skulle onekligen hjälpa en flygrädd jäkel som mig ;-D

http://metrobloggen.se/stattin

Helga

24 oktober 2010 13:19

Vad bra :)

 
wiper

wiper

23 oktober 2010 11:31

Det låter stressigt men resan till Medelhavet ;) wow! jag hänger på ;). Rolig kollega. Sånt livar upp ;)

Ha en fin arbetsdag med idel glädje
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

24 oktober 2010 13:18

Det gick bra allting på chrterflygningen...

 
britten sa

britten sa

23 oktober 2010 19:39

hi hi den hade jag inte hört förr

http://glitteroga.blogg.se

Helga

24 oktober 2010 13:17

Det finns mycket tokerier på mitt jobb...

 
kicki

kicki

24 oktober 2010 09:07

Sitter nere vid receptionen och væntar på Frida, hon kommer till os før att æta frukost på hotellet innan hon beger sig till flygplatsen før jobb igen...tack før att du tittade in. Ha det bra...kramen

http://blogg.vf.se/kicki

Helga

24 oktober 2010 13:16

Kul att hon också jobbar på en flygplats. Hoppas hon trivs. Långpendlar hon?

 
Ingen bild

bettan

24 oktober 2010 17:46

Coffe,tea or me...det har jag aldrig hört,skitkul!

Helga

24 oktober 2010 19:50

Hahaha... ja, den är kul ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards