Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under september 2010

Av Helga - 3 september 2010 14:22

Nu är jag tillbaka i Uppsala och är redan ledig igen... ledig helg - Johoo!!!!


Ikväll ska vi ha kräftknytis med grannarna och vi behöver bara spankulera ungefär 50 meter nerför gatan för att komma till festen. Synd bara att vi har uppförsbacke hem ;)


Jag har i uppdrag att förutom våra egna kräftor ta med en sallad till alla. Jag har bestämt att jag ska göra en sallad med blandade sorters salladsblad, små cocktailtomater, gurka, rödlök, äpple, sockerärtor och rostade pinjenötter. Jag gör även en tallrik bredvid med tunna skivor av salami, chevré och blandade kalamataoliver. Låter det inte gott så säg!!??


De andra bidrar med aioli, västerbottenpaj, hembakt bröd, ostar och dessert... Mmm... nu vattnas det i munnen på mig. Alla ska ha Sverigekläder på sig eller något gult och blått eftersom att Sverige spelar EM-kvalmatch ikväll mot Ungern.


Hör ni några idioter i blågult som surrar så är det grannarna och vi som slafsar och hurrar!   

Av Helga - 2 september 2010 19:36

Det blev en lång flygdag idag och så klart fick vi en försening på den sista flighten så vi kom fram ännu senare än planerat till vår destination i södra Sverige. Jag har nu tagit in på hotellet och ätit middag tillsammans med besättningen. Jag valde en fisksoppa  som var fantastiskt god!


På en flygning från London till Stockholm nyligen hade jag ett amerikanskt par som var bosatta på Hawaii. De skulle åka på en kryssning från Stockholm till St. Petersburg och så vidare till London. Frun frös hela flygningen - hon hade inte så varma kläder på sig så hon fick låna en filt. När vi landade i Stockholm var det bara 11 grader varmt så jag undrar hur hon ska klara sig på kryssningen egentligen. Det lär bli kyligt!?


  Hotellrum...

Av Helga - 2 september 2010 05:00

Så, det var den ledigheten det...

Nu sticker jag ut och flyger igen...



Jag hamnar så småningom på ett

hotellrum. Det kommer en ny rapport

därifrån ikväll...

Av Helga - 1 september 2010 08:08

Röstkorten kom i brevlådan igår men i år kommer jag att bli tvungen att förtidsrösta eftersom jag har jour på själva valdagen. Sonen tycker det känns lite snopet att han får vänta med att rösta ända tills nästa val eftersom han fyller 18 år senare i år. Kanske skulle man låta alla rösta det år de fyller arton!?


Nu till något helt annat...


Precis innan skolstarten var dottern och jag till en bokhandel och köpte upp oss på block, pennor och pennskrin.


I en liten korg på en av diskarna låg det ljusmanschetter från Himla och ropade på mig... Det var rea och manschetterna kostade bara 15:- per styck.


Jag tänkte att de skulle passa perfekt till mina betongljusstakar från Fafner design - och det tycker jag att de gör...


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards