Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 28 september 2010

Dagens positiva, negativa och noterat...

Av Helga - 28 september 2010 07:45


Dagens positiva nyhet; Jag överlevde tandläkarbesöket och det såg så bra ut så nu blir jag inte kallad förrän om två år

   


Dagens negativa nyhet; Jag har varit liite förkyld, men inte mycket alls... Igår gjorde det jätteont i öronen när jag flög och idag känns det som jag har en tennisboll i vänsterörat. Jag blev tvungen att sjukskriva mig resterande dagar av min arbetsperiod. Suck!

   


Dagens noterat; På flygningen till en europeisk huvudstad igår tror jag passagerarna hade fått "kissnoja". Vi hade väl bara ett 70-tal resenärer ombord och ända var det toakö hela flygningen... Jag noterade bl a en stackare som var på toaletten fyra gånger - på en tvåtimmars flygning.

   


  

Igentäppta öron och flygning hör inte ihop...

 
 
Bettan

Bettan

28 september 2010 08:23

Tur att du överlevde tandis..annars hade vi andra här inte kunnat läsa mer på din spännande/intressanta blogg ;))
Detta med att fara på toaletten stup i ett begriper jag inte.Så fort det plingar at man kan ta av bältet så far alla upp o ska dit...
Likaså när planet har landat o fortfarande kör så ska alla i sina väskor o på med jackor.Flyger upp ur stolarna o sen står dom där som idioter..allra helst dom som sitter längst bak.Är folk helknasiga??
Jag flyger ju varje år till Thailand och det är ju stora plan...men det är samma där.Jag blir knas på dom...och att ni kan hålla er i skinner är en eloge

http://www.guldivardan.bloggplatsen.se

Helga

28 september 2010 10:23

Hahaha... tur att jag överlevde ja...

En del måste säkert gå på toa ofta, men en del går nog mest för att få röra på sig och för att man har tråkigt.

 
Åsa

Åsa

28 september 2010 09:36

Vad skönt att det gick så bra! Inte lika bra med förkylningen då förstås. Det är ju skillnad för "oss vanliga". Vi klarar ju att jobba lite småförkylda. Hoppas det går över fort!

http://wessand.blogg.se

Helga

28 september 2010 10:22

Jätteskönt!!

Det är väldigt irriterande att behöva sjukskriva sig när man för övrigt mår bra! Men till nästa arbetsperiod räknar jag med att vara frisk igen.

 
Sussi

Sussi

28 september 2010 09:50

Det kanske var många äldre på planet? ;)

Stackars dig som har ont i örat. Hoppas det inte utvecklas till öroninflammation eller något sånt. Ta hand om dig nu och krya på dig..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

28 september 2010 10:21

Det var faktiskt mest män som sprang till toan. De har nog lite trängre blåsa eller nåt ;)

Jag ska vila idag och imorgon så hoppas jag att tennisbollen ramlar ut ur vänsterörat sen.

 
Filifjonkan

Filifjonkan

28 september 2010 10:12

Hej helga. Grattis till tandläkarresultatet. Det är ju en "ren gudagåva" att få sådant svar. 2 års frist med hehe.Synd att du fått ont i örat med. å går det ju inte så bra att flyga precis.Ja toaletter brukar frekventeras väldigt tycker jag på flyget allmänt. De gånger jag varit med så har det varit ett par som väntat på sin tur hehe,,

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

28 september 2010 10:18

Jag är jublande lycklig att jag slipper gå till tandis på två år. Bara hygienisten nu då att oroa sig för...

 
Pisan

Pisan

28 september 2010 10:13

Ta nu ordentligt hand om dig så du snart kan upp i luften igen. Krya på dig vännen!! Kram!♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Helga

28 september 2010 10:17

Tack - vad gullig du är. Jag ska försöka göra det :)

 
kicki

kicki

28 september 2010 13:36

Nej fy...flygning och ont i öronen, det hör verkligen inte ihop...kommer ihåg att när jag flög då slog det ständigt tätt i öronen...nej nu får vi hoppas att förkylningen släpper...inte kul..den är ju så långdragen, mitt är nu inne på minst tredje veckan...krya på dej.

http://blogg.vf.se/kicki

Helga

28 september 2010 21:34

Detsamma till dig! Krya på dig!

 
Stattinskan

Stattinskan

28 september 2010 15:26

Ja, det är väl ingen hut att flyga med ont i öronen :-/ ... men å andra sidan hinner du ju blogga utav bara tusingen istället ;-D
Krya på dig

http://metroboggen.se/stattin

Helga

28 september 2010 21:33

Ja, skulle ju kunna blogga järnet, men vill hålla det på en jämn nivå så jag hinner göra annat också!

 
-Nena-

-Nena-

28 september 2010 16:35

Skönt att det gick bra hos tandläkaren och att du slipper bli kallad på två år.

Hoppas att förkylningen släpper snabbt så du kan upp i luften igen.
Krya på dig!

http://nena.bloggagratis.se

Helga

28 september 2010 21:33

Tack! Snart är jag nog på benen igen eller på örat kanske man kan säga ;)

 
Kimmie

Kimmie

28 september 2010 17:12

Vad skönt att tandläkarbesöket gick bra, har en känsla av att det snart är min tur.
Hoppas örat bättrar sig snabbt.

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

28 september 2010 21:32

Tack! Det brukar ju gå över som tur är :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards