Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 27 september 2010

Tur att det var falsklarm...

Av Helga - 27 september 2010 08:24


Jag hade hört den här nyheten redan på morgonen hemma när jag åkte ut till Arlanda i lördags. Skönt att det visade sig vara ett falsklarm! Det blir intressant att höra mer om den här historien så småningom...


Min sista flygning igår blev försenad någon halvtimme så jag var inte hemma förrän vid tolvslaget på natten... Nu är jag igång igen och laddar för det där förhatliga tandläkarbesöket som nu måste bli av. Det ska bli skönt när det är över - om jag nu överlever. Därifrån tar jag mig i så fall tillbaka till Arlanda och ägnar mig åt flygning även ikväll.


Jag hade en övernattning i Kiruna nyligen och så här vackert kan det vara där...

  


Jag ska också visa dig en bild av förrätten som vi bjöd på i fredags... Här har jag ännu inte ringlat balsamkrämen på sidan av tallriken...

  


De här fantastiska gladiolusarna fick vi av gästerna...

  

 
 
Sussi

Sussi

27 september 2010 09:08

Jag känner mig rätt så säker att det blir flygning för dig ikväll ;)
Jag har ett stundande tandläkarbesök till i slutet av oktober att se fram emot :(

Vilka vackra blommor!

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

27 september 2010 09:19

Skönt att höra att du tror jag kommer till Arlanda även idag ;)

 
Stattinskan

Stattinskan

27 september 2010 09:15

Ja, det var en sabla tur att det var falsklarm :-)
Tyckte de sa att det var en man gripen ... Jaja, vi får se vad det var och blev av det hela!
Gomorron

http://metrobloggen.se/stattin

Helga

27 september 2010 09:18

Jo, en man greps men släpptes sedan då han inte hade några sprängämnen på sig. Man fann heller inga i flygplanet trots nogrann genomsökning. Kvinnan som ringde in kanske var svartsjuk?

 
Bettan

Bettan

27 september 2010 09:32

Vilken god mat..jag blir så himla sugen när jag såg det.Vilket arbete du har lagt ner på allt..fantastiska du.
Gladioler är så himla vackra,men alltid svårt att hitta en vas..
Du måste ha fått stående ovationer för maten,Helga.

http://www.guldivardan.bloggplatsen.se

Helga

27 september 2010 09:37

Jo, men det blev gott faktiskt! Det är lika nervöst varje gång för man vet ju inte riktigt hur det ska bli ändå...

De snälla gästerna hade med sig den stora vasen så nu har jag en vas som passar till såna stora blommor.

 
Ammis

Ammis

27 september 2010 09:51

Ja det var verkligen tur att det var falsklarm. Önskar dig en bra start på veckan. krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

Helga

27 september 2010 23:24

Ja, tänk om han verkligen hade haft sprängmedel med sig ombord...

 
Filifjonkan

Filifjonkan

27 september 2010 11:03

Hej Helga.Ja vilken en som ställer till det så för andra.Tydligen hämnd Dyrt. Vackra Gladiolus ni fick och maten du den var inte dålig .Ser mumsigt ut. Kiruna är vackert med vyn kul att man ser bortåt Luossavara med. Men Kiruna skall ju flyttas som du vet

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

27 september 2010 23:23

Ja, något sorts svartsjukedrama antagligen...

 
Åsa

Åsa

27 september 2010 11:19

Jag tror du överlever! hoppas verkligen det iaf. =)

http://wessand.blogg.se

Helga

27 september 2010 23:23

Skönt att du trodde det! Jag gjorde det också... Dessutom sa hon att allt såg så bra ut så vi kunde ses nästa gång om två år...

 
wiper

wiper

27 september 2010 12:35

Skönt att det var ett falsklarm, obehagligt sånt där. Det går säkert bra hos tandläkaren. Förrätten ser verkligen god ut och blommorna är så ståtliga och fina.

Ha en bra flygning och sköt om dig

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

27 september 2010 23:22

Tack för din omtanke om en tandläkarrädd Helga...

 
-Nena-

-Nena-

27 september 2010 23:00

Verkligen tur att det var falsklarm.

Hoppas att det gick bra hos tandis.

Härlig utsikt, fina blommor och så gott det såg ut på tallriken

http://nena.bloggagratis.se

Helga

27 september 2010 23:21

Jodå, jag överlevde tandis :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards