Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 24 september 2010

De verkar ha fått fel på kompasserna...

Av Helga - 24 september 2010 08:15


Det är en himlans massa gäss som flyger över vårt hus nu. Det har pågått i en månads tid minst och de hörs lång väg när de kommer flygande och "kacklande". Det som förbryllar mig mest är att de verkar ha fått fel på kompasserna. Några flyger söderut, några norrut, några österut och några västerut - jag fattar ingenting... inte de heller kanske?


Uniformsskor har jag äntligen hittat! Jag fick också hjälp av min härliga bloggvän Filifjonkan i letandet. Hon skickade mig en länk till massor med fina skor. Det gjorde mig glad! Skorna köpte jag dock i en vanlig hederlig butik den här gången - kanske blir det cyberskor nästa gång??


Igår åt vi pizza från Martinas delikatesser... Det var bekvämt att bara skjutsa in pizzorna i ugnen och slippa tänka på matlagning.


Idag har vi middagsgäster och nu ska jag bara fixa med det under dagen. Jag ska ut i skogen bl a och plocka rönnbär som jag kan dekorera bordet med.


De här rosorna köpte jag igår och de är nedstuckna i oasis i en korg...

Det blir nog en trevlig kväll...


 
 
Sussi

Sussi

24 september 2010 08:30

Så ni bor precis vid flyttfågelsleden ni! Dom låter myycket när dom drar vidare. Vi får väl se vart vissa av dom hamnar när kompassen verkar vara trasig ;)

Pizzan från Martinas är jättegod! Vi hade rabattkuponger där så vi provade även deras pastasallad. Också jättegod!

Kul att du ska prova glassdrink. Du får knäppa kort på dom så jag får se hur dom blev :)

Ha en mysig fredag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

24 september 2010 09:31

Vi har också såna kuponger. Vi får testa salladen nästa gång... smidigt att äta färdig mat ibland.

Det ska bli kul att testa din drink. Tar kort om jag kommer ihåg det!

Ha en fin helg!

 
Filifjonkan

Filifjonkan

24 september 2010 08:59

Morrn Helga Ja det var ju snygga skor ser bekväma ut med. Ja den länken hade en del att bjuda på sannerligen. Tack för rart mailsvar.Pizzan verkar ju med god samt rosorna pryder sin plats alla gånger på ert bord så ha det så trevligt då.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

24 september 2010 09:28

Jag blev så glad att du tog dig tid att tipsa mig via mail. Tack!

 
Bettan

Bettan

24 september 2010 09:11

Dom var ju snygga dina skor,lagom klack oxå när man ska jobba.
En annan är ju både lång och har ankfötter så det enda som går på är väl sockeplast..haha
Jag är så himla nyfiken hur det ser ut o hur maten blev som ni ska ha...
Rönnbär blir ju skitsnyggt att dekorera med..likaså lönnblad när dom blir sådär röda.Passar perfekt till blommorna du köpt.
Ha det så jättetrevligt.(en annan ska ju jobba i helgen..snyft)

http://www.guldivardan.bloggplatsen.se

Helga

24 september 2010 09:28

Imorgon tänkte jag skriva om maten och då befinner jag mig på annan ort igen så det blir väl fram emot eftermiddagen.

Hoppas du har en trevlig helg trots att du också ska jobba!

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

24 september 2010 09:23

snygga och bekväma, Filifjonkan kan skor..

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

24 september 2010 09:27

Ja, det måste ju vara bekvämt också när man går och står mycket - på 10.000 meters höjd dessurom ;) Ja, Filifjonkan kan hon...

 
wiper

wiper

24 september 2010 12:24

Märkligt med gässen. Kommer mig att tänka på en katastroffilm. Skorna ser härligt bekväma ut med lamgom hög klack. Pizzan ser jättegod ut och blombuketten härligt höstlik.

Ha en fin fredag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

25 september 2010 17:33

Ja, de var bra uppbyggda också skorna... så jag kan gå långt.

 
Kimmie

Kimmie

24 september 2010 16:54

Vad skönt att du äntligen hittade rätt skor, ser fina ut. Visst är det bekvämt ibland med mat som man inte behöver jobba så mycket med - ibland behövs det. Ha en härlig helg.

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

25 september 2010 17:32

Ibland kan man behöva vara lite slö... Ha en fin helg du också!

 
Stattinskan

Stattinskan

25 september 2010 09:44

Äsch, dom är bara ute på lite sightseeing först ;-D
Gomorron :-)

http://metrobloggen.se/stattin

Helga

25 september 2010 17:31

Jaha, var det därför de flyger kors o tvärs... ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards