Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 23 september 2010

Jag får dö lite nästa vecka istället...

Av Helga - 23 september 2010 08:15


Jag dog aldrig igår men plågan fortsätter... Jag hade ju glömt sudda bort tandläkartiden i almanackan och hade ju fått en ny tid nästa vecka. Som tur var kom jag på det innan det var dags att åka till stan. Jag får dö lite nästa vecka istället   


Det blev iallafall lunch med min flygvärdinnekompis och fd granne. Vi gick till Broströms café vid Östra station och det var kanonväder så vi kunde sitta ute i solen och njuta av vår squashsoppa.


Igår provlagade jag maten som jag ska servera på fredag och det blev så pass bra så jag bestämde mig för att den rätten blir det. En del vill ha recept och det kan jag lägga ut här senare.


  

Ett glas vitt medan jag lagar maten i mitt nya stora glas...

  

Vi hade äpplen som var kantstötta. Av dem gjorde jag en efterrätt... Kokade äppelbitar med brun farin, honung och kanel, tog vaniljvisp ovanpå och strödde lite pumpakärnor över det hela. Det blev en god vardagsdessert!

  

Vi ska leka också med gästerna på fredag. En och en ska de fylla i vem de ser på bilden. De har två minuter på sig och de får 1 poäng för rätt förnamn och ytterligare 1 poäng för rätt efternamn... Undrar vem som tar hem priset?

 
 
Sussi

Sussi

23 september 2010 08:45

Jag får dö litegrann den 25 okt jag ;(

Ett stort glas vin är ett stoooort plus ;)
Jag köpte dom handblåsta vinglasen på ikea sist jag var där och dom var gigantiska :)

Vad skoj ni kommer få det. Leken lät jättekul.

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

23 september 2010 17:33

Mina glas kommer från Röda korsets kupan och jag betalade 50:- för två glas och tre tallrikar. Helt OK! Det gäller bara att fylla glasen med lite så man inte blir stupfull!

 
Bettan

Bettan

23 september 2010 09:03

Så JÄTTEKUL med lek,barnet släpper en aldrig som tur är.
Och efterätten...mumsigt asså.Jag har ju börjat att hålla igen ORDENTLIGT med allt som är gott.Så jag suger åt mig som en svamp på alla godsaker jag ser.3:dje dagen idag o det är supertråkigt..

http://www.guldivardan.bloggplatsen.se

Helga

23 september 2010 17:32

Jag har hållt igen sedan i maj och har gått ner ca 7-8 kg nu. När jag kommit ner till -10 ska jag börja äta lite mer bröd men ändå försöka hålla vikten...

 
Filifjonkan

Filifjonkan

23 september 2010 10:37

Hej Helga me tack och lov att du bestämt di för att vandra vidare på bloggjorden heheh,, hm efterrätten låter ju jättegod pumpakärnor sa du hm..kanske man skulle pröva så där tack för tipset.Kul med lekar brukar dra igång stämningen riktigt bra det.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

23 september 2010 17:31

Testa gärna, men det är bara ett eget påfund. Lekar kan vara kul :)

 
imse

imse

23 september 2010 12:49

Tandläkarbesök är aldrig roligt.

Smaskigt ser det ut, säkert inte bara en vardagsdessert.

Kul med en liten lek. Det uppskattas säkert.
Kram

http://zvammel.blogspot.com

Helga

23 september 2010 17:30

Nej usch o fy för tandläkarbesök...

 
Ammis

Ammis

24 september 2010 08:12

Inte ska du dö inte??? Ha ha, tandläkaren är ju inte den man gillar mest här i livet, dyr är han också... Låter kul med lite aktiviteter, jag älskar att hitta på lite lek o. bus. Ha en go helg o. lycka till med mat o.d KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

Helga

24 september 2010 08:48

Nej jag kanske överlever ändå ;)

Ha en fin helg du också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards