Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 14 september 2010

Nu haver jag förtidsröstat och om cupcakes...

Av Helga - 14 september 2010 07:52


De allra flesta dagar händer det roliga saker på jobbet så idag får Gnällombudsmannen hålla munnen stängd.


Jag röstade igår och det var smidigt eftersom man har öppnat ett röstningsställe för förtidsröstande på Visitor Center på Arlanda. Nu ska jag bara kolla valkompassen för att se om jag röstat rätt ;)


Igår så firade vi en blivande pensionär ombord på en Europaflygning. Vi hade köpt mini-cupcakes och som tur var hann vi fika också...

  


En annan festlig sak på den här flygningen var mannen som somnade direkt efter start och som snarkade så det stod härliga till. Undrar vad folket som satt där omkring tänkte? 


Idag är jag ledig igen och ska träffa min butiksägarkompis och så ska jag fika med mina föräldrar. Nya uniformsskor ska jag också försöka få tag på eftersom mina gamla (och de är verkligen gamla) gick sönder när jag gick över Malmö Airports parkering häromdan. Det måste vara blåa eller svarta skor utan spännen eller synliga sömmar. Ibland kan det faktiskt vara svårt att hitta. Förr fick skorna bara vara blå men det finns nästan inga affärer i Uppsala som säljer blåa skor nuförtiden.

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

14 september 2010 11:20

Hej Helga men då vad du suktas nu smaskiga saker ni trycker i er skratt.. Men snarkande resenärer jösses så jobbigt att vara stolsgranne med den! Hoppas du finner dig ett par bra skor då,

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

14 september 2010 18:02

Jo du och det var verkligt smaskigt! Snarkande mannen var nog inte så kul att hamna bredvid, men tänk att sova med honom varje natt då ;)

 
Frejda

Frejda

14 september 2010 11:30

Jag har också förtidsröstat, mest för att jag jobbar själv i valet. Då slipper jag ta tid till att leta efter min egen vallokal på självaste dagen. :-)

De där cupcakesen såg inte så dumma ut ... Mums.

http://frejdastorp.bloggagratis.se

Helga

14 september 2010 18:02

Bra att ha det gjort när man har annat för sig på valdagen. Jag har jour och kan ju hamna lite var som helst!

 
Pisan

Pisan

14 september 2010 12:02

Nämen jösses vad de små cupcakesen ser goda ut!!! Kan tänka mig att det är i stort sett omöjligt att hitta blå skor. Lycka till ändå! Ha en fin tisdag! KRAM! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Helga

14 september 2010 18:00

De var väldans goda och inte hittade jag några skor - varken blå eller svarta. Jag får leta vidare...

 
Åsa

Åsa

14 september 2010 13:56

Man måste få ha lite gnälliga dagar. Men visst är det skönt när dom försvinner. =)
Jättefina cupcakes, hoppas dom var lika goda som dom ser ut.

http://wessand.blogg.se

Helga

14 september 2010 18:00

Det behöver ju iaf inte vara gnäll här varje dag ;)

Kakorna var kanon!

 
Jonathan

Jonathan

14 september 2010 19:11

Hej, 

Jag läste just ditt inlägg och vill tipsa dig och dina läsare om att Unity Line just nu har kampanjerbjudanden på familjeresor till Polen.


Gå gärna in på http://www.unityline.se/erbjudande/kampanjerbjudanden/specialerbjudanden/familjepaket_med_hytt_och_bil och läs om familjepaketet för 2010. 


Likea Unity Line på Facebook för att få chansen att vinna en
kryssning till Polen: http://www.facebook.com/pages/Tavla-och-vinn-en-kryssning-med-Unity-Line/140776032632140?ref=ts



Hälsningar,

Jonathan, 
Unity Line

http://www.facebook.com/pages/Tavla-och-vinn-en-kr

Helga

15 september 2010 07:21

Tack för tipset!

 
Kimmie

Kimmie

14 september 2010 20:53

Vilka härliga Cupcakes! Lycka till med skojakten.

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

15 september 2010 07:21

Ja, de var riktigt goda. Den jag åt smakade kaffe. Skor får jag leta vidare efter...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards