Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under augusti 2010

Av Helga - 17 augusti 2010 13:10

Här uppe i norrbotten skiner solen och jag har vandrat runt hela Luleå (nja kanske inte hela). Jag köpte mig en ceasarsallad och satte mig vid vattnet och njöt av det fina vädret och av utsikten.


Jag är rätt så trött på att shoppa för shoppandets skull så det blev bara ett besök i klädesbutiken Rabalder och på Rädda barnens loppis. Inga inköp idag...


Så, nu är det dags för en dusch och sedan blir det ännu en kväll i "röret".

  


Av Helga - 16 augusti 2010 23:22

Så har jag hamnat på ett hotellrum igen... ännu en gång befinner jag mig i norra Sverige...


Vi har haft en livlig flygdag idag jag och mina kollegor. Snart börjar skolorna så många barnfamiljer, ensamåkade barn och studenter förflyttar sig just nu. Snart är det vardag igen och"affärsnissarna" kryper fram ur vrårna ;)


Det ska bli skönt att sluta mina grönbruna ikväll. I natt sov jag nämligen i två perioder. Ett sovpass först innan dottern kom hem från en turnering vid 01.30 och sedan ett sovpass till därefter. Jag ville så gärna ta emot tösen när hon kom hem eftersom hon har varit bortrest i en hel vecka. Tur att jag är van vid udda sovtider - in med öronpropparna bara så sover jag oftast gott!



Flyg · Sport
Av Helga - 15 augusti 2010 16:26

Det blev en flygning till en medelhavsö idag. Där var väl kring 30 grader varmt...  Jag skulle skynda mig hem nu efter flighten men då är så klart upptåget hem till Uppsala inställt. Suck!


Nåväl, då kan jag ju blogga lite tills nästa tåg går då istället...


En kille på planet var så trött så att han inte vaknade trots att vi var tvugna att flytta hans knä hela tiden för att komma förbi honom med vagnarna. Man kan ju undra om han inte sovit på ett tag eller om han möjligen var bakis för så borta är ju folk sällan ombord.




Flyg · Resor
Av Helga - 14 augusti 2010 19:36

Det blev en liten snabbsväng till stugan. Ett dygn därute och jag känner mig som en ny människa.


Idag låg vi ute i båten och bara njöt av värmen, solen och lite medhavd matsäck...

  


Av Helga - 13 augusti 2010 09:13


Jag hade helt nyligen några timmar att slå ihjäl i Umeå så då besökte jag friluftsmuseet Gammlia strax utanför stadskärnan.


Det var jättemysigt att vandra runt där...

          Klicka för större bild!


Det blev en fika i Tegstugans kafé också...

    Här väntar jag på min smörgås...

   

Vacker miljö inne i Tegstugan...  


Jag hittade ett program för sommar och höst. Hade jag varit i närheten hade jag gärna gått på t ex;


 * veteranbilskväll den 18 augusti vid Kafé Tegstugan. 


* Gammliadagen den 22 augusti kl. 11-16.


* folkmusik- och visfest samt höstmarknad den 5 september.

Flyg · Natur · Resor
Av Helga - 12 augusti 2010 14:21

Jag har haft tid att fördriva i en stad norröver utan några måste... Jag har besökt ett friluftsmuseum och det kommer jag att visa bilder från och berätta mer om i ett senare inlägg.


Jag har också hunnit strosa runt i staden och jag var på jakt efter en magväska till sonen som snart ska iväg på sin första charterresa utan oss vuxna. Jag hittade både en slimmad magväska som man kan ha under byxorna och en vattentät "ask" i plast som man kan ha i ett band runt halsen när man badar. I den ryms nycklar, lite pengar och kanske även en ipod eller mobilen.


Nu drar det ihop sig till avfärd - vi har pick-up från hotellet om en stund... Det blir ännu en kväll i "tuben".


Tack snälla Frejda för awarden. Du som läser här titta gärna in till Frejdas torp -  en underbar blogg!!


Av Helga - 11 augusti 2010 22:47

Livet kunde ha varit sämre...


Halvligger i en hotellsäng.

Har laptopen i knät.

Ett glas vitt vin står på sängbordet.

Jag sippar kanske ur glaset ibland.  

Har sovmorgon imorgon.


    

Av Helga - 11 augusti 2010 09:41

Det finns ju många flygpassagerare som känner obehag när de ska ut och flyga. Då är det toppen med en kapten som talar så att man förstår vad han menar. Så här sa en pilot helt nyligen under cruise;


- Det kan bli lite turbulens under vår flygning idag, men det blir nog inte mer än att ni kan se en liten krusning i kaffekoppen...

   

 

  

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards