Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2010

Jag kanske hamnar i tjottahejti...

Av Helga - 28 augusti 2010 07:30

Det var en fin och ljus begravning igår... Visst var vi ledsna men det var ändå fint! Det är en faster på min mans sida som har gått bort.


Det var fint att det kom så många vänner och släktingar till kyrkan och samlingen efteråt. Vi var nog runt 50 personer där.

  


Idag har jag jour och vad som ska komma att hända står skrivet i stjärnorna. Helst av allt vill jag landa ganska tidigt eftersom vi är bjudna på en 50-årsfest ikväll. Men, har jag otur så hamnar jag i tjottahejti och missar hela festen...





 
 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

28 augusti 2010 09:22

Begravningar kan vara fina, vi har haft några på raken, men de var 90-åringar, som levt ett rikt liv, trevligt ändå att träffa släktingar.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

28 augusti 2010 10:01

Begravningar är väldigt vackra. Även fast det samtidigt är så sorgligt.

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
britten sa..

britten sa..

28 augusti 2010 22:10

jag hoppas att du inet hamnade i Tjotta.... utan fick gå på 50 års festen

http://glitteroga.blogg.se

 
Nena

Nena

29 augusti 2010 00:36

Begravningar kan vara fina även om det är ledsamt.

Hoppas att du kunde gå på 50 års festen och inte är i Tjottahaiti.

http://nena.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ammis

29 augusti 2010 08:32

Om du nu hamnade i "Tjotaheiti" så lova att skriva vart du hamnade då, det är jag nyfiken på :D!!
Alltid tråkigt med begravningar, man är glad så länge man slipper.
Ha en go söndag vart du nu än är någonstans
KrAMelikram

 
wiper

wiper

29 augusti 2010 09:32

Skönt att begravningen blev ljus och fin. Det konstiga är att sorgen kommer ett tag efterråt men på begravningen så kommer man samman så många och pratar minnen om den avlidne mm. Hoppas du inte missat 50-årsfesten. Dom brukar vara livade ;)

Ha en fin söndag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Helga

Helga

29 augusti 2010 10:23

Tack för din kommentar! Jag hamnade i tjottahejti - läs mer om det i söndagens inlägg...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards