Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2010

Ett sudoku för alla och en jätte på besök...

Av Helga - 26 augusti 2010 08:06


Ordningen är återställd här hemma... I natt kom sonen hem från Alanya och efter bara ca en timmes sömn stack han och hans reskamrat iväg till skolan. Jag är såå lycklig att allt har gått bra på den första utlandsresan någonsin på egen hand!


Det var många som skulle dela på badrummen på morgonen. Jag, som skulle vara kvar hemma, fick helt enkelt vänta med morgonbestyren och gissa om jag var kissnödig när äntligen ett av badrummen blev ledigt?


Vid frukosten gav maken mig Uppsala Nya Tidning och sa;


- Idag klarar nog även du sudokot! Se varför han sa så på bilden;


Någon anställd på UNT får nog räkna med tråkningar på jobbet idag ;)  


Den 15 :e september kommer en Airbus 380 att landa på Arlanda som en test. Läs mer om besöket här på DN´s hemsida.

Flyg · Humor · Resor
 
 
Sussi

Sussi

26 augusti 2010 09:38

Skönt att allt gått bra för dom på resan. Dom hade säkerligen haft väldigt kul ;)

Jo du.. Det där sudokot var väldig lättlöst hihi

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

26 augusti 2010 09:39

Kul verkar de ha haft och extremt varmt - runt 40 grader varje dag. Jag tror faktiskt att de tyckte det var rätt skönt med 14 grader som vi hade här imorse...

 
Filifjonkan

Filifjonkan

26 augusti 2010 09:44

Morrn på dig.
Inte lätt när det är rusning till badrummet. Man behöver ett par toaletter då mins. Skönt att hela fam är samlad efter utflykter till andra länder Lugnet återställt med andra ord
Hahha.. ang sudokot ja någon kommer att få höra lite oönskade ord ,,

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

26 augusti 2010 09:45

Jag skulle gärna höra vad de säger på redaktionen idag ;)

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

26 augusti 2010 11:56

jag tycker inte det är så himla kul med sudoku, gillar inte dom där lustiga korsorden heller

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

26 augusti 2010 11:57

Men detta sudoku var väl ändå kul ;)

 
Statinskan

Statinskan

26 augusti 2010 13:35

Jag löser aldrig Sudoku men det där hade jag också klarat :-) Hederliga korsord löser jag däremot ... på toaletten ;-)

http://metrobloggen.se/stattin

Helga

26 augusti 2010 13:36

Jag är också mer för korsord, men toan är ofta fullsatt här ;) Det får bli i fåtöljen eller i sängen...

 
Johanna

Johanna

26 augusti 2010 13:48

haha det sudoku skulle jag med klara.... :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Helga

26 augusti 2010 15:21

Är du riktigt säker på det? ;)

 
Kimmie

Kimmie

26 augusti 2010 18:41

Lagom svårt Sudoko =), det är inget för mig heller.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Nena

Nena

26 augusti 2010 18:49

Skönt att ordningen är återställd där hemma.
Önskar ibland att vi hade en toalett till när alla ska iväg samtidigt.

http://nena.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

26 augusti 2010 19:34

Haha, det är frågan om jag hade klarat det. ;-)
Skönt att allt gick bra med/på sonens resa.

http://wessand.blogg.se

 
britten sa..

britten sa..

26 augusti 2010 23:06

När vi bodde i vasastan hade vi 2 badrum..det har vi inte nu och trots att vi oftast är bara två och trots att man säger att man alltid får vänta på kvinnan så finner jag mig väntade på att få och kissa varje morgon...jo det sodukot var väl i lättaste laget ...

http://glitteroga.blogg.se

 
Helga

Helga

27 augusti 2010 07:55

Kimmie; Visst var det lagom ;)

Nena; Jätteskönt att ha sonen hemma igen :)

Åsa; Kanske var det lite för svårt för dig ;)

Britten; Bra att din make vill vara fräsch och fin iaf ;)

http://helga1.bloggplatsen.se

 
Persilja

Persilja

27 augusti 2010 09:34

Jag som aldrig löser sudoku (hur hinner man det?:) fattade ingenting. Har läst kommentarerna och försökt förstå vad som är så konstigt. Det tog ett tag, men NU fattar jag. Det ska alltså finnas tomma rutor...? :) Det var länge sen kikade in här, men det var trevligt som vanligt. Härlig bakgrund. Passande för frun!

http://skonahem/blogg/persiljas-hus

Helga

27 augusti 2010 09:52

Kul att du tittar in här det var längesedan! Jag ka kika in till dig också - jag gör det ibland...

Jo, ett sudoku ska innehålla ett antal tomma rutor som man ska fylla i. Därför var det så roligt med just detta sudoku.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards