Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2010

Positiva nyheter om SAS och jag undrar om hotet fungerar?...

Av Helga - 18 augusti 2010 08:14


Den här nyheten om SAS gör mig glad... Se här på svt.se


Jag kom hem relativt sent igår och så var det väckning strax före fem imorse. Idag är det dagen då sonen ska få pröva sina vingar ordentligt... Sonen har åkt till Turkiet med en kompis. Maken var gullig och skjutsade iväg grabbarna till Arlanda och nu har jag precis kollat på swedavias hemsida och flighten kom iväg i stort sett på tid. Jag sa till sonen att om de inte skötte sig bra på resan skulle han inte få resa iväg ensam igen förrän han fyllt 77...  

 


Dottern knatade iväg till sin första dag i skolan idag. Hon börjar i första ring på gymnasiet. Säger man första ring nuförtiden? Vem vet? Det ska bli spännande att få höra hur allt det nya var.


Jag hade en ljuvlig förmiddag i Luleå igår. Se bilder här...


  Här äter jag min Ceasarsallad på kajen...   Det var en underbar dag som du ser...  

 
 
Fyrabarnsmor

Fyrabarnsmor

18 augusti 2010 09:01

jag vet inte heller om man säger ring, men vet att det heter program... vad valde hon?

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

Helga

18 augusti 2010 09:12

Hon ska gå elitidrottsprogrammet med samhällsinriktning.

 
britten sa

britten sa

18 augusti 2010 11:55

Min systerdotter såg ut som ett frågetecken när jag sa första ring....härliga bilder från Luleå

http://glitteroga.blogg.se

Helga

18 augusti 2010 12:27

Hahaha... helt fel nu alltså ;)

 
Sussi

Sussi

18 augusti 2010 12:48

Förstår att du kanske är lite nervös nu när sonen åkte till Turkiet. Men det går nog bra ska du se..

Vilket härligt väder du fick. Det var lite bonus. Här var det bara grått och trist :(

Ja, visst drog jag med henne till Chilli. Vi båda gillar att shoppa så jag tyckte det stället skulle passa fin fint ;)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

18 augusti 2010 17:06

Jag har redan hört av sonen och han har kommit fram nu - skönt!

 
Kimmie

Kimmie

18 augusti 2010 17:13

Så spännande för din son med första utlandsresan på egen hand! Det går säkert jättebra - men lite orolig är man ju alltid när det är något nytt på gång.

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

18 augusti 2010 21:49

Det ska nog gå bra. Han har redan SMS:at om att de kommit fram.

 
Susjos

Susjos

18 augusti 2010 21:35

Va bra att det går bättre än förväntat på SAS! Det är maken oxå tacksam för :)
Och va spännande med sonen i Turkiet..! Och dottern på gymnasiet :)
Yngsta sonen börjar först på fredag,sista året nu...

http://susjos.blogspot.com

Helga

18 augusti 2010 21:48

Ja, nu behöver SAS lite medvind ett tag!

 
Åsa

Åsa

19 augusti 2010 15:03

Hot funkar alltid. ;-)
Och vad spännande för dottern. Min började gymnasiet idag och var jättenervös igår. Hon känner inte nån i sin nya klass. Får höra sen hur det gick.

http://wessand.blogg.se

Helga

19 augusti 2010 15:24

Det gick bra för min tös, men hon kände inte många heller i den nya klassen. Ett gäng fotbollselever kände hon igen från förra skolan och så kände hon till en annan kille genom sin idrott.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards