Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 30 juli 2010

Vi fick mycket grejer för 3000 kronor...

Av Helga - 30 juli 2010 10:55

Vi gjorde ju en liten regnvädersutflykt igår. Vi åkte till Thun´s i Faringe...


  

Man kan även åka med ångtåget Lennakatten ut till stationen i Faringe...


  

Det fanns hur mycket som helst att välja på i butiken... 


Det var många andra som också roade sig med shopping igår eftersom det regnade i stort sett hela dagen. Vi köpte  iallafall ett par LaCoste-sneakers, ett par wrangler-jeans, ett par Lee-jeans, ett par only-jeans, ett linne, ett par leggings och en kofta från B-young, en pikétröja, en långärmad tröja, ett par solglasögon 4 shampo/balsam, rakhyvlar och lite godis. Allt detta kostade bara 3000 kronor. Vi åkte nöjda därifrån...


Vi valde att inte fika vid affären eftersom det var så mycket folk där igår. Istället stannade vi på hemvägen vid Almunge stations café.


 

Där åt vi varsin hemmagjord matpaj och sedan fick vi lite bråttom hem eftersom jag skulle ut och flyga igen till kvällen... 

 
 
Bitte

Bitte

30 juli 2010 12:27

Vad kul att fynda på det viset! Har kikat och sett att du varit ute på diverse ställen, verkar helmysigt :-)

http://bitte-blansch.blogspot.com

 
imse

imse

30 juli 2010 13:25

Har aldrig hört talas om stället, men det måste helt klart besökas. Tack för tipset!

Kram

http://zvammel.blogspot.com

 
Kimmie

Kimmie

30 juli 2010 15:19

Låter som en fynddag! Jättekul när man köpa en massa fina saker utan ruinera sig.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Susjos

Susjos

30 juli 2010 17:58

Har inte heller hört talas om stället,men nyfiken blev jag! verkar inte vara så långt bort heller?

http://susjos.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

30 juli 2010 19:57

Det är dyrt med regn. Vi har också varit ute och handlat i två dagar nu...

http://wessand.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

30 juli 2010 21:09

Det var inte en dålig sväng det där inte.
Kul att kunna fynda så.

http://nena.bloggagratis.se

 
Helga

Helga

30 juli 2010 22:32

Bitte; Alltid kul att fynda!

Imse; Det är välkänt här i Uppsalatrakten... Kanske något att besöka för dig också!

Susjos; Det ligger ca 3 mil från Uppsala...

Åsa; Usch ja, men det var ändå sånt vi behöver... nja kanske inte godiset då...

Nena; Ja, det var roligt!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

31 juli 2010 01:18

Men vad skojigt.. Vi kanske till och med var där samtidigt :)
Jag var lite blysammare med att bara spendera lite över 400 kr där..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

31 juli 2010 10:49

Dit måste man ju bara åka när vi är hos min son. Jag älskar även järnvägar eftersom jag har bott vid järnväg hela min uppväxt och halva släkten har jobbat inom SJ.

Wow! vad stor butiken verkar vara och det ser jättefint ut därinne. Ni fick verkligen mycket bra grejer för pengarna. Vad kul att fika i ett stationshus.

Ha nu ytterligare en bra dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

1 augusti 2010 08:20

Ser mysigt ut. Det är väl så när det regnar att dom flesta lediga människor åker å handlar... Kul med en massa fynd iaf. Ha en härlig flygning. KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Helga

Helga

2 augusti 2010 21:07

Sussi; Vi var säkert där samtidigt! Lustigt! Jag köpte väl egentligen inget till mig själv utan ejiperade de två tonåringarna och det stora barnet - min man ;) Mamma o jag ska åka dit igen framöver så kan jag shoppa lite åt mig också...

Wiper; Detta ställe ligger ca 3 mil från Uppsala och är det sommar kan man som sagt åka ångtåg dit...

Ammis; Där du bor har ni väl nära till alla möjliga fyndställen :)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards