Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Uppsalaborna har nära till fyra flygplatser ändå...

Av Helga - 28 mars 2010 13:30



Jag var en himlans präktig och duktig husfru igår så idag ska jag bara vara en lyxig puma och göra precis vad jag vill   


En promenad lär det bli med MP3-spelaren i öronen och så på eftermiddagen blir det våfflor hos mina föräldrar.


Här i Uppsala jobbar en del stenhårt för att den gamla miltära flygplatsen Ärna ska bli en civilflygplats. Nu har länsstyrelsens miljöprövningsdelegation sagt ja till detta. Läs mer här.


Jag tycker det verkar idiotiskt med en Uppsalaflygplats när vi har Arlanda, Bromma, Nyköping och Västerås så nära. Därifrån har vi Uppsalabor möjlighet att resa med alla typer av flygbolag - allt efter tycke och smak. Det borde räcka!!!


  

 
 
imse

imse

28 mars 2010 14:21

Ja, vi upplänningar har verkligen nära till det mesta.

http://zvammel.blogspot.com

 
britten

britten

28 mars 2010 17:16

ja jag håller verkligen med dig..

http://glitteroga.blogg.se

 
Sussi

Sussi

29 mars 2010 07:53

Håller också med. Det är så nära till Arlanda så varför??? Jag lider verkligen med dom som bor där i krokarna. Vilket liv det kommer bli.

Ha en fin fin måndag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

29 mars 2010 08:03

På Hisingen har vi bara EN flygplats...

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

29 mars 2010 12:45

Imse; Nära är praktiskt!

Britten; Bra :)

Sussi; Kan inte vara kul att bo där uppe i Tunabackar om det blir en ny flygplats där...

Hannele; Det räcker väl ;)

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards