Alla inlägg under februari 2010

Av Helga - 17 februari 2010 10:20

Jag hann in på hotellrummet igår kväll lagom för att få se Björn Ferry utklassa de andra skidskyttarna. Klang och jubel igen - GULD till Sverige! Sedan var det ju lite svårt att varva ner... jag behövde egentligen sova så fort som möjligt eftersom det var tidig start igen idag. Jag somnade ändå till slut -  zzzzzzzz

Det har lagts varsel på min arbetsplats igen. Vi vet inte än hur många som ska få sluta, men klart är att om det slutar folk i nuläget så blir det nästan bara vi gamla flygvärdinnor/ -värdar kvar. Vi har dråplig humor på jobbet så igår skämtade vi om att flygbolaget kunde ge alla anställda en rulle silvertejp i julklapp nästa jul. Då kan vi sätta en stor bit i bakhuvudet och strama åt. Det blir billigare än ett facelift iallafall.

Ja, ja... förlåt - jag varnade dig för vår sjuka humor... Men när det är eländes elände hela tiden blir man lite galen till slut.

Flyg · Humor · Sport · TV
Av Helga - 16 februari 2010 21:20

Jag gjorde som Ture Sventon och klämde en temla idag på fettisdagen...

Av Helga - 16 februari 2010 08:00

Igår hade jag en promenad-date med en kompis som bor här i närheten. Först går vi och sedan fikar vi. När vi nästan fikat klart råkade hennes mamma passera utanför med hunden och då ropade vi in dem också. Efter det hann jag ned en runda på stan.  Jag skulle göra några tråkärenden bara...

Idag kallar flygeriet igen... Lite upp och ner inrikes och så en hotellsäng inatt. Sova, sova, sova - intensivt men kort. Sedan hem igen...

Annars har det blivit ganska mycket OS för vår del och igår var det glädjefnatt i huset.

Ropen skalla - guldet till Kalla !!!

Vilket härligt skidlopp av Charlotte, vilken GULD-tjej och även flera andra fina insatser av de Svenska skidåkarna...

Nyheter · Sport · TV
Av Helga - 15 februari 2010 08:21

Vi gick en riktig långpromenad igår utmed Mälarens strand. Vi satte oss på en bänk och fikade när vi gått halvvägs. Se så fint det var där;

Klicka på bilderna för ett större format...

Vi var för sent ute för att se starten av Vikingarännet som går mellan Uppsala och Stockholm.

Av Helga - 14 februari 2010 09:53

Idag blir en vilodag för mig. Solen skiner och det är en fantastisk vinterdag... Jag tror det får bli en promenad med maken - kanske åker vi ut till ett friluftsområde utanför stan nära Mälaren. Vi får se...

Sonen och hans kompis har precis vaknat där nere i TV-rummet och dottern har gått upp tidigt för att plugga innan hon ska iväg på en match i Stockholm.

Mera OS ikväll på TV - herrarnas sprintlopp i skidskyttet. Bättre lycka idag hoppas jag... Det antyddes doping igår efter tjejernas lopp, men det var väldigt många som åkte fortare än våra Svenska tjejer. Alla kan väl inte ha varit dopade? Jag hoppas på vallamiss annars är sporten illa ute...

Fåglarna var som tokiga när jag var ute och promenerade en dag...

De flög fram och tillbaka till det här trädet och åt, och åt, och åt...

Natur · Sport · TV
Av Helga - 13 februari 2010 21:35

Idag har vi haft släktfika här för att fira att dottern fyllde år för ett tag sedan. Vi har fått skjuta fram firandet eftersom det varit så mycket matcher på helgerna. Nu blev det då äntligen av och vi var hela 17 personer i huset. Två av syskonbarnen hade med sig sina kärlekar och det var jättekul att få träffa dem för första gången.

Vi har självklart tittat på melodifestivalen ikväll och jag är nöjd med vinnarna och med vilka som gick till andra chansen. Men ingen låt var så där dödligt bra!!!

Snart ska vi se skidskyttesprinten från OS. Spännande, spännande!

Av Helga - 12 februari 2010 08:05

Jag flög mycket igår och vi hade många passagerare på alla flighterna - då går tiden fort. Bl a hade vi ett medelålders par (min ålder alltså) med ombord på en av flygningarna. De kom från Skottland och mannen hade varit på en utställning om Wasaskeppet i Glasgow när han var liten. Hans dröm var att någon gång få besöka Wasamuséet i Stockholm. Nu hade han fyllt 50 år och hade då fått en resa till Stockholm av sin fru för att uppfylla sin dröm. Sött...

Här ska du nu få se vad mysigt det är på Caféet / lunchstället   som jag besökte i veckan - "Lilla Mari"  i Skellefteå.

Här på gården längs Nygatan går man in...

Så här gulligt är det inomhus...

Vid den här fina skänken tar man bestick, dryck, servetter m.m

Av Helga - 11 februari 2010 08:00

Idag blir det en lång flygdag och för att du ska ha lite att läsa här när jag är ute på tur så har jag skrivit det här inlägget i förväg.

Det blev pensionärsbio igår och jag blev insläppt utan förklädnad... (se inlägget från igår). Jag gick på filmen "Itś complicated" med bl a Meryl Streep, Steve Martin och Alec Baldwin. Det var en skön och rolig stund och faktum är att det var i stort sett fullsatt i salongen. Jag hamnade bredvid en jättegullig tant som jag pratade en hel del med innan filmen startade.

Det blev fika efteråt med en kollega på ett mysigt ställe som heter "Lilla Mari" och det kommer bilder därifrån en annan dag.