Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 16 december 2009

Det har väderspåmännen sagt...

Av Helga - 16 december 2009 08:20


Det slutade snöa framåt kvällen igår och då hade jag skottat fyra gånger under dagen. Nu är det verklig julstämning och det ska visst hålla i sig till jul tror "väderförståsigpåarna". Härligt!


Idag pallrade sig dottern iväg till skolan igen. Hon är fortfarande snuvig, men hade inte ro att vara hemma mer. Då är man väl ganska så frisk ändå. Jag är också på bättringsvägen och kan säkert jobba när nästa arbetsperiod börjar.


Idag ska julkorten postas och för en gångs skull är jag klar i tid (kan det bero på att jag varit hemma några dagar).  Jag fortsätter skicka gamla hederliga julkort med posten och vissa år skickar vi julbrev. Hur gör du?


Jag har tidigare skrivit om Hugos café här i bloggen. Ägaren Olle Hedstrand samlar nu in julklappar till behövande. Vill du lämna en klapp har han en säck utanför caféet på Svartbäcksgatan i Uppsala. Läs mer här.


Glögg  

Den här glöggen fick vi i present i helgen...




 
 
Kimmie

Kimmie

16 december 2009 09:25

Den glöggen fick jag i present sist jag hade gäster också.
Jag tyckte den var jättegod!

http://kimmietid.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

16 december 2009 11:12

Hej helga 4 ggr sa du ja det är motion jag har sopat en gång o skottat 2 Räcker bra men nu blåser det o småsnöar så det blir fler ggr, Mysig är Blossas glöggflaska och visst är det ett bra initiativ att göra så där med säcken Filifjonkan var ute med bössa häromdagen och skramlade.
Skönt att ni piggar på er nu då så ni är alerta till tomten kommer :)

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

16 december 2009 14:06

Inget skottande här inte, det kommer snö då och då men inget lägger sig.

Vi skickar några vanliga julkort med snigelposten men inte alls så många som förr.
Tycker det är kul att få riktiga pappersjulkort.

Skönt att du och dottern är bättre.

http://nena.bloggagratis.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

16 december 2009 15:41

Jag vill också skotta.. Hoppas glöggen är god, jag gillar mest Dufvenkrooks, deras alkoholfria är också fina, smuttade nyss på Chili & choklad.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

16 december 2009 16:11

Känner mig också rätt klar. Julkorten och glögg. Just den har vi också hemma. Den är bra.
Ska bara göra ett julklappsröj nu i eftermiddag.

http://wessand.blogg.se

 
britten sa..

britten sa..

16 december 2009 16:50

Hur smakade glöggen ?..Skickar gamla hederlig julkort till alla gamla kära vänner...sen ger vi våra anställda en handskiven hälsning..resten skickar jag via nätet-

http://glitteroga.blogg.se

 
Helga

Helga

16 december 2009 18:09

Kimmie; Vad kul! Vi ska bjuda på den i helgen när vi har släktkalas...

Filifjonkan; Bra när man kan hjälpa andra. Jag har slagit in sex paket som jag ska lämna i säcken utanför Hugos café.

Nena; Jag tror allt fler skickar via nätet... Jag tror jag ska börja skicka så till dem som skickar mail till oss...

Hannele; Vi ska prova den där glöggen i helgen. På glöggfesten vi hade förra helgen bjöd vi på Dufvenkrooks... Chili o choklad låter intressant...

Åsa; Jag har inte testat den här glöggen förut så det känns bra att du säger att den är god.

Britten; Har inte testat ännu - vi ska testa den till helgen. Dufvenkrooks har vi bjudit på förra helgen och den är fin. Trevligt med julhälsningar hur de än månde komma...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

16 december 2009 19:35

Det cafét har jag inte hört talas om. Men vilken fin gest. Vi får se om jag har krokarna förbi stan nåt mer innan jul men jag tror tyvärr inte det..

Jag har också en flaska clementinglögg ståendes och väntar til julafton :-)

Ha en bra kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Helga

Helga

17 december 2009 08:33

Sussi; Jag ska gå dit idag med lite paket...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards