Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under oktober 2009

Av Helga - 14 oktober 2009 09:34


Det har varit full fart hittills  den här stand-by perioden. Idag är jag utomlands och ska, så fort jag vaknat till liv, ta mig ut en liten stund... Kanske kan jag ta lite nya foton...


Jag hörde nyligen en intervju med Ian Wachtmeister och han berättade bl a om sitt bröllop i Florens. Jag hade bara några dagar tidigare haft Ian och Alf Svensson med fruar ombord. Jag förstod nu att de den dagen hade varit på hemväg från bröllopet. Alf var vigselförrättare när Ian gifte sig med den 21 år yngre Lil i Florens.


– Alf Svensson sjöng ”O sole mio” ut över hela Florens. Det var ett sagobröllop, sa Wachtmeister i P4 Extra.


Resa i Sverige-bloggen


Av Helga - 14 oktober 2009 01:00


Rätt som det var så hamnade jag i en hotellsäng i utlandet...


Nu är det sent och så snart som jag läst lite ska jag släcka... Sov sött!!


 



Av Helga - 13 oktober 2009 08:58


Jag har jour även den här arbetsperioden och lever en oviss tillvaro ett tag till.


Igår hann jag inte vänta många minuter, efter att telefontiden börjat, innan de ringde från trafikkontoret. Det blev en Medelhavsstad tur och retur med massor av passagerare - i det närmaste fullt faktiskt...


Vi har försäljning av mat och dryck i ekonomiklass och det handlades som aldrig förr. Det var middagslådor, mackor, läskburkar och delicatokakor högt och lågt. Roligt är det när det är full fart och det var ju en tretimmarsflygning så det är bra att ha lite att göra. På destinationen var det 19 grader trots att det var kväll och visst blev jag sugen på att gå av en stund...


Jag kom hem strax efter ett inatt och bestämde mig för att sova ut, vilket jag oftast inte gör eftersom jag vill gå upp med familjen. Nu tror jag att jag ska få jobba även ikväll och då kan det vara bra att inte vara för trött då...


Den andra bloggen


Rosor från trädgården  

Jag tog in lite rosor från trädgården...

Av Helga - 12 oktober 2009 08:11


Nu har jag varit ledig ovanligt länge, men det beror på att jag tog ut två kompdagar i förra veckan.  Himlans skönt har det varit! Idag är det dags att dra på uniformen igen och se vad den här dagen bär med sig...


I fredags var jag och ungomarna på en elitmatch i basket och när vi skulle åka hem hade vi bilen full av kompisar. Okej, jag erkänner att en av dem låg i bakluckan. Schhhhh....


Sonens kompis är väldigt stor, men klämde sig in med tjejerna där bak.

Jag sa;

-Nu trivs du va, Kalle?


Kalle svarade;

- Ja, det är ju för att det är så mycket tjejer i er bil som jag vill åka hem med er så klart.

 

Resbloggen


  

Av Helga - 11 oktober 2009 10:30


Vi hade en riktigt härlig kväll igår på svågerns och en väns födelsedagsfest. Det var fantastisk mat, god dryck, roliga tal, karaoke och dans. Många av dem som var med på festen har vi inte sett på länge och den som rest längst bor i USA. Det var även andra långväga gäster från Finland och Gotland bl a... Kvällens höjdpunkt var nog när den ena av födelsedagsbarnen sjöng "My way" i  helt egna tonarter. Hade jag inte vetat att det var just den sången han sjöng vet jag inte om jag känt igen melodin alls ;)


När du läser detta är jag redan iväg på andra äventyr. Dottern ska spela match i Stockholm med sitt lag och jag är en av chaufförerna. P g a detta faktum åkte jag och dottern hem före de andra i familjen så det skulle bli ordentligt med sömn före matchen och som chaufför ska man ju också vara ordentligt utvilad.


Ha nu en underbar söndag!


Resa i Sverige-bloggen


pumpor  

Av Helga - 10 oktober 2009 10:06


Ikväll ska vi på 50-årsfest hela familjen... Det är svågern och en annan vän som ska fira sina födelsedagar gemensamt. Det ska bli jättekul och det ska visst komma ett 90-tal gäster. Maken och svärmor ska hålla tal så de finslipar nog på dessa just i denna stund.


Jag var hos frissan igår och klippte 5-6 cm av mitt numer ganska långa hår. Hon visade mig hur jag kan göra större naturliga lockar med plattången - så det ska jag prova ikväll... Inte blir det väl så fint som när jag gick hem därifrån, men kanske något åt det hållet.


Häromdagen såg jag en bilist köra förbi en skola där vi bor i minst 70 km / timme. Det är 30-gräns där och jag tittade förvånat på honom när han for förbi. Först när han kom till en vägbula saktade han ner. Han var tydligen mer rädd om sin bil än om barnen eller sitt eget körkort. Synd att det inte är fartkontroll lite oftare där.


Min andra blogg


brun svamp  



Av Helga - 9 oktober 2009 07:38


Det finns några i den här familjen som inte så gärna äter fibrer, iaf inte i bröd...


Igår gjorde jag soppa och pannkakor till middag och då passade jag på att använda lite grövre mjöl tillsammans med vetemjölet. Alla åt och smaskade i sig av maten och tyckte det var jättegott!


När vi ätit klart och vi höll på att duka av, sa jag:


- Nu lurade jag allt i er lite fibrer iallafall.


Maken svarade;


- Vi får vara mer på vår vakt i fortsättningen...


Jag undrar hur det ska gå till - blir det spioner och agenter i köket på eftermiddagarna?


- My name is Bond - James Bond. I´m looking for fibres in your pancakes.

 

Res-bloggen


  



Av Helga - 8 oktober 2009 09:15


I förrgår kväll kom maken upp på övervåningen efter att ha sett klart på ett TV-program. Han undrade var resten av familjen var. Han blev rätt så snopen, när han rusade in i dotterns rum, eftersom hon somnat redan vid niotiden. Sonen sov också som ett barn och jag hade släckt men inte somnat riktigt ännu. Anledningen till att vi var så trötta var att jag hade stigit upp klockan fyra på morgonen och att sonen och dottern gått upp vid sex på morgonen. Dottern prao:ar fortfarande några dagar till och sonen har en praktikplats som också kräver tidig uppstigning. Dessutom tränar ju båda barnen och är aktiva så det krävs ordentligt med sömn.


Igår lyssnade jag på meteorologen Madeleine Westins sommarprogram på min MP3. Hon pratade en hel del om hur vi konsumerar i Sverige och i övriga västvärlden och vad det gör för miljön. Hon tyckte vi skulle skriva upp sånt som vi köper på en lista (inte mat och måste-saker) och sedan stryka det som inte är absolut nödvändigt att köpa för att se hur mycket vi konsumerar egentligen och om vi kan minska ner listan. Jag hörde också på ett annat radioprogram att det blivit inne att "swoppa", dvs byta saker med varandra. Det måste ju vara en kanonlösning för den som ändå vill ha saker titt som tätt. Det finns flera sajter där man kan byta grejer, bl a den här; Swoppers


Häromdagen lånade vi en DVD av en bekant och vi såg äntligen "Slumdog millionaire". Det var en jättebra film som jag tycker du ska se om du inte redan gjort det...


Den andra bloggen


gul svamp  

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards