Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2009

Piloterna vimsade bort sig...

Av Helga - 21 oktober 2009 12:58


Jag har sovit ut idag och det var kanonskönt med tanke på att vi landade väldigt sent igår natt. Piloterna vimsade bort sig, på den stora flygterminalen också, så det dröjde innan vi kom iväg till hotellet. Det är tur att de har kartor när de flyger så vi kommer rätt då iallafall Obestämd . Förlåt hela pilotkåren - jag bara skojade ...


Nu har jag turistat lite här i den stora staden och mer om detta kommer en annan dag...


Ikväll har vi flera flighter att avverka som är fullbokade. Detta gläder förstås en flygbolagsanställd i dessa tider. Vi landar fram emot midnatt och så ska jag vara på ett utvecklingssamtal imorgon bitti. Tjo flöjt vad pigg jag kommer att se ut...


Resa i Sverige-bloggen


frukt på htl i GOT

Detta är en bild från ett annat hotellbesök,

då i Göteborg



 
 
Åsa

Åsa

21 oktober 2009 14:42

Det var så jag tänkte när jag läste överskriften. Att ni kom till Aruba när ni skulle till Umeå eller nåt. ;-)

http://wessand.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

21 oktober 2009 15:19

*fniss* Ja vilken tur de har karter där uppe bland molnen ;)
Hoppas det blir en god sömn du får de timmar du kan sova.

http://nena.bloggagratis.se

 
Hannele på ön Hisingen

Hannele på ön Hisingen

21 oktober 2009 17:22

Säger du att de flyger efter kartor, så stannar jag nog hemma :)
Åt du ipp allt det där...

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Kimmie

Kimmie

21 oktober 2009 18:27

Som sagt av andra, vilken tur att de hittar när de sitter i planen =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

21 oktober 2009 19:54

Det vore inget roligt om piloterna flög vilse hihi

Hoppas du inte är allt för trött när du sitter på ditt Utvecklingssamtal i morgon..

Ha det så bra

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
fashionhaggan

fashionhaggan

21 oktober 2009 21:35

va, kan dom tapap bort sig? jag trodde dom hade kompasssen fastsydd i kroppen

http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan

 
helga

helga

21 oktober 2009 23:39

Åsa; Om det blir Aruba hänger jag helt klart med ;)

Nena; Jag ska sova fort ;)

Hannele; de har kartor över flygplatsernas körvägar men leds fram i luften av trafikledningen i de olika länderna. Jag åt inte upp allt - fullt så glupsk är jag inte ;)

Kimmie;Ja, det är vi glada för ;)

Sussi; Nej, det kan ju bli lite penibelt...

Fashionhaggan; Tänkte inte på det ;)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Hannele

Hannele

23 oktober 2009 11:35

det visste jag inte........

http://hannelesjul.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards