Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Helga var mer än lovligt vimsig...

Av Helga - 20 oktober 2009 08:04


Den här dagen fick en snurrig start då sonens skosnöre till arbetsskorna gick av precis när han skulle ge sig iväg. Sonen gör praktik några dagar i veckan och behöver ha just de där skorna när han praktiserar. Min man gjorde sitt bästa för att snabblaga snöret, men sonen missade bussen. Som tur var hade maken tid över och kunde skjutsa sonen till arbetsplatsen...


På tal om vimsigheter så stod jag för några själv igår eftermiddag. Jag skulle till stan för att träffa dottern och vi skulle gå till "Gå- och löpkliniken" för att låta göra nya ilägg till hennes skor. Jag gick upp till busshållplatsen och kom just då på att jag glömt gipsavgjutningarna, av dotterns fötter, hemma. Det var bara att gå hem igen och så missade jag bussen. Jag gick till en annan busshållplats, lite längre bort, där bussen går lite oftare. 


Väl på stan så höll jag på att glömma att gå av bussen för att jag var så inne i mina egna tankar. Just när busschauffören skulle till att köra reste jag mig upp och plingade. Jag ropade och bad om ursäkt för att jag glömt stiga av. Vad ska folk tro om en virrig Helga? Skäms


Resa i Sverige-bloggen


En bakgård i Helsingborg     

Hösten kan vara fin den också...

 
 
Kimmie

Kimmie

20 oktober 2009 09:40

Ibland blir det lite snurrigt =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

20 oktober 2009 13:55

Men dom på bussen kanske fick ett litet fniss. Man ska ju göra andra glada. =)

http://wessand.blogg.se

 
fashionhaggan

fashionhaggan

20 oktober 2009 17:43

det låter som mig det där, sånt gör jag hela tiden.

http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan

 
-Nena-

-Nena-

20 oktober 2009 19:22

Ibland blir det så och ibland mer än vanligt :)

http://nena.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

20 oktober 2009 19:24

Tänk att allt ska hände precis när man ska iväg!!

Vad bra att du kunde gå till en annan busshållsplats så du kom ned till stan i tid (eller det kanske inte var nån tid inbokad?)

Det där med bussen.. har hänt mig massvis med gånger när jag var yngre och åkte buss. Dom flesta gångerna fick jag gå av busshållsplatsen efter och gå tillbaka hihi

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
helga

helga

21 oktober 2009 00:40

Kimmie; Det är ju så ja...

Åsa; Det är ju bra att glädja andra lite :)

Fashionhaggan; Skönt att det finns fler som jag ;)

Nena; Ja, denna gång vart det mycket!

Sussi; Jag hann i tid trots allt. Skönt att höra att du också har vimsat ibland...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards