Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2009

Johnny Cash och många knallar...

Av Helga - 7 oktober 2009 07:44


Det blev en sväng runt på marknaden igår. Vi gick och gick och inte var det så stor variation mellan de olika knallarna. Men det fanns många olika saker att köpa såsom korvar, renkött, tunnbröd, sylt, handskar, mössor, sockar, remmar, godis, munkar osv osv


Bara ett fåtal hade försäljning av riktigt hantverk och det tycker jag känns tråkigt. Där satt iaf en herre som sålde saker gjorda av gotländskt lammskinn. Flera damer från Estland fanns också där och de sålde tröjor och mössor. En dam kände jag igen från Tallinn - hon brukar stå där vid deras gamla stadsmur och sälja stickade tröjor.


Vi köpte inte så mycket, men några remmar och en Johnny Cash-tröja till dottern blev det. Vi träffade på flera som vi känner och bra många som vi inte känner. Trångt... trångt...


 Den andra bloggen - jag skriver om bråket ombord på Air India här idag...

Knallemarknad i Uppsala  

Marknad i Uppsala... I bakgrunden ser du det relativt nybyggda Uppsala Konsert och

Kongress. Det brukar skämtsamt kallas för Forsmark 4...

 
 
Kimmie

Kimmie

7 oktober 2009 09:19

Mysigt med marknad! Nästa gång för min del blir väl julmarknaden som sätter igång vid advent här.

http://kimmietid.blogspot.com

 
helga

helga

7 oktober 2009 09:57

Det är kul med marknad. Den här brukar vi ha två ggr per år i Uppsala...

http://helga1.bloggagratis.se

 
fashionhaggan

fashionhaggan

7 oktober 2009 18:11

den där johnyy cash tröjan vet jag fler som vill ha!

http://www.fashionhaggan.se

 
helga

helga

7 oktober 2009 18:24

Fashionhaggan; Aha... vem kan det vara?

http://helga1.bloggagratis.se

 
Sandra

Sandra

7 oktober 2009 23:31

Det är så mysigt med marknader tycker jag. Men favoriterna är nog julmarknaden :)
Så hon gillar Johnny Cash?! :) Jag tycker också att han är riktigt bra.

http://sandra-vardagen.blogspot.com

 
DEN GALNA MAMMAN

DEN GALNA MAMMAN

8 oktober 2009 07:01

hejsan råkade ramla in på din blogg nu och tycker den var riktigt bra :) ha en kanon fin dag mvh den galna mamman

http://www.metrobloggen.se/trygg

 
helga

helga

8 oktober 2009 08:27

Hannele; Javisst :)

Sandra; Julmarknad är det bästa :)

Den galna mamman; Tack för din kommentar och kul att du gillar min blogg. Jag kikar in till dig nu...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards