Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

Just när jag börjat fundera ringde telefonen...

Av Helga - 5 oktober 2009 08:23


Jag har gått in i en period med jourtjänst eller stand-by som vi kallar det i branschen. Igår var första dagen och det var relativt lugnt. Jag hann sortera och sätta in alla foton från sommaren. Dotterns konfirmation och semesterresan till Kefalonia var det flesta korten från.


Foton från sommaren  

Jag vill fortfarande framkalla en del kort...


Sedan gav jag mig i kast med strykhögen - aldrig får jag så mycket struket som när jag har stand-by. Andra aktiviteter såsom bak och städning brukar inte kännas bra att göra på jourtiden. Detta eftersom det när som helst kan ringa och då kan det "brinna i knutarna". Vi ska kunna komma ut till Arlanda inom en timme...


Strykhögen  

Jag kom ner en bra bit i högen innan telefonen ringde...

 

Precis som jag började fundera på om jag skulle kunna åka med och titta på dotterns match så ringde telefonen... Läs gärna mer om gårdagens flight på den andra bloggen. Se länken nedan.


Min Resa i Sverige blogg

 
 
Hannele på ön Hisingen

Hannele på ön Hisingen

5 oktober 2009 13:04

jag får lite dåligt samvete när jag ser ditt fotoalbum..

http://hannelesjul.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

5 oktober 2009 15:36

Nej att baka kanske inte är en bra idé men allt det andra är ju också skönt att få gjort.

http://nena.bloggagratis.se

 
helga

helga

5 oktober 2009 19:00

Hannele; Nej, men så får du inte känna... Tänk på att jag satt och gjorde detta på abetstid...

Nena; Ja, jätteskönt!

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards