Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2009

De ser fel ut i kylan...

Av Helga - 2 oktober 2009 19:45


Idag har jag haft bilen för att kunna göra ärenden och det blev en storhandling först. Därefter åkte jag till svärmor för att lämna tre pajformer hos henne. Hon ska laga pajer till svågerns 50-årsfest nästa helg. På hemvägen därifrån passerade jag min kompis barnbutik och snackade med henne en stund.


När jag kom hem planterade jag lite höstblomster. De pelargoner och andra sommarblommor jag har börjar se lite fel ut i kylan och får flytta in under ett utetak vid entrén. Sedan började jag fixa med kryddorna som jag torkat - se här. Det kommer ett inlägg om kryddblandningen snart.


Imorgon åker vi till landet - det är dags att ta upp båten...


Min andra blogg


Dags för höstblomster  

 
 
Kimmie

Kimmie

2 oktober 2009 21:32

Åh, så fint du har gjort - jag ska nog köpa lite ljung till utekrukorna imorgon. Alltid härligt med en färgklick.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Ann-Louise

Ann-Louise

2 oktober 2009 22:36

Jag undrar om inte höstblomster är vackrare än sommarditon? Jo, precis som levande ljus är vackrare i höstmörker. Och precis som lugnet som infinner sig på hösten är ojämförbart med övriga året. Därför gillar jag hsöten:)

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
helga

helga

3 oktober 2009 10:47

Kimmie; Ja, det känns som det var dags för lite höststämning nu...

Ann-Louise; Vad fint du skriver - man fattar liksom tycke för hösten efter dina ord...

http://helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards