Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2009

Får vi se mer av Mats Sundin nu?...

Av Helga - 1 oktober 2009 09:04


Idag är jag ledig och njuter av det...


Jag ska få besök av mamma och pappa lite senare och då passar det ju bra att göra en äppelpaj av frukten vi fått av svägerskan. Mina föräldrar har just kommit hem från en resa och de verkar ha haft det varmt och skönt. Redan nu längtar jag tillbaka till värme och sol - det känns ganska långt borta.


Jag har pratat länge med svärmor också nu på morgonen och vi funderar båda på vad vi ska ha på oss på en kommande 50-årsfest för svågern. Jag måste nog ta en runda i stans butiker framöver eftersom "den lilla svarta" har varit på flera gånger de senaste åren.


Jag läste att Mats Sundin lägger skridskorna på hyllan. Kanske kan man få se mer av honom på landet då!!?? Obestämd


Min andra blogg.


Jag hittade ett så bra citat; Everything will be okey in the end. If it´s not okey it´s not the end...

 

Gammal ek  

En gammal ek på landet...

 
 
Åsa

Åsa

1 oktober 2009 10:24

Äppelpaj! Så gott. Det var alldeles för länge sen vi åt det här. Måste försöka göra en till helgen.

http://wessand.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

1 oktober 2009 10:58

Vilket bra citat! Kan väl vara kul med något nytt inför festen - hoppas du hittar något snyggt.

http://kimmietid.blogspot.com

 
kicki

kicki

1 oktober 2009 13:38

Kikar in för att ge dej en stor kram...sol och underbart väder...skönt för dej att vara ledig. kramen

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

1 oktober 2009 14:30

Bra citat!

Hoppas du hittar något snyggt att ha till festen.

http://nena.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

1 oktober 2009 17:14

Behåll den lilla svarta och köp ett nytt smycket eller skarf i stället, kanske skor också... Vad era äpplen åker runt :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

1 oktober 2009 17:43

Åsa, Den blev jättegod...

Kimmie; Vi får se vad det blir... det är så svårt att hitta fina kläder när man måste hitta något.

Kicki; Kramar till tillbaka och kikar in till dig...

Nena; Ja, det hoppas jag också!

Hannele; Kanske kan vara en idé... hittar jag inget nytt får det bli så... Ja, här delas frukten i släkten och det är ju bra så att det inte förfars så mycket.

http://helga1.bloggagratis.se

 
fashionhaggan

fashionhaggan

1 oktober 2009 18:09

vilken ek, den ser ut att vara flera tusen år och lite som pippis sockerdricka träd

http://www.fashionhaggan.se

 
Sussi

Sussi

1 oktober 2009 20:39

Tänk om man hade kunnat dra sig tillbaka i när man är i hans ålder.. det hade varit nåt det :-)
Jag drömmer vidare hihi

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards