Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under september 2009

Av Helga - 12 september 2009 09:58


Dottern har redan stuckit iväg till sin turnering...


Vi andra ska agera avspärrningsvakter på ett stort evenemang här i stan. Undrar om jag får någon grindslant???


Min flygblogg för Resa i Sverige


grind nåntuna  

Av Helga - 11 september 2009 17:30


Nu är jag hemma igen och jag är ledig den här helgen... det känns himla skönt efter flera urtidiga morgnar.


Idag blev vi rätt så sena pga slottider (köplats för att starta och landa)  på en tysk flygplats. Som tur var hade jag fått en schemaändring och skulle ha landat tidigare än planerat, så allt slutade på + - noll till slut.


Dottern ska spela i en turnering i Stockholm i helgen och hon och maken, som skjutsar, har just gett sig av. Nu blir det myskväll här hemma för sonen och mig igen, precis som förra helgen.


Resa i Sverige-bloggen


svamp röd  

Av Helga - 10 september 2009 14:25


Är det inte lustigt det här med hur kroppen och knoppen fungerar egentligen?


Idag steg jag och de övriga i kabinbesättningen upp i ottan kl. 03.45 och vi hade alla upplevt samma sak på morgonen. Vi vaknade strax innan alarmet gick - lagom för att stänga av klockan innan den stör de andra i familjen.


Hur går detta till egentligen? Jag går upp olika tider alla dagar i veckan... hur kan kroppen då veta att det är dags att gå upp?



Nu är jag långt upp i norr och ska ta mig ut på "byn". Här är inte så stort så man är snart förbi gågatan. Istället funderar jag på att gå på en utställning som jag läst om och sedan blir det antagligen en fika på favoritcaféet här i området. Säkerligen skriver jag mer om detta en annan dag i min andra blogg www.resaisverige.wordpress.com




broräcke

Bilden är tagen vid Fyrisån i Uppsala...

Av Helga - 9 september 2009 08:33


Maken hade sett på TV hur man tillagade fisk på ett roligt sätt och det ville vi förstås testa.


  

Vi tog aborrfiléer som vi saltat, pepprat,och droppat citron på och rullade in dem i en baconskiva. Vi blötlade tandpetare som förslöt paketen (enligt originalreceptet skulle det egentligen vara gös).


  

Vi grillade fiskpaketen och lite hemodlad lök...


  

Här är maten färdig. Vi serverade ugnsbakad potatis, svampsås och nykokt lingonsylt till. Mmmmm....

 

Kika gärna in här också; www.resaisverigehelga.wordpress.com


Av Helga - 8 september 2009 21:08


Det blev en lång flygdag idag med uppstigning i ottan.


Däremot var det osedvanligt lugnt med få passagerare på mina fyra flighter och i dessa tider känns det inte riktigt bra. Vi behöver mer resenärer och det helst igår... Hur som helst hade jag och mina kollegor en rolig dag tillsammans och det kan jag leva länge på Skrattande 


Vi som arbetade i kabinen och piloterna hade väldans kul åt reklamen - "Det känns inte riktigt bra nu" när vi konstaterade att vi hade så lite passagerare ombord. Kanske kan det bli vår nya slogan också?


Nu ska det bli skönt att få sova liiiite längre imorgon bitti...


www.resaisverigehelga.wordpress.com


blommor3  

Av Helga - 7 september 2009 08:39


Helgen är förbi och fina dagar har det varit...


Jag har varit vid släktgården i Hälsingland och träffat mamma, pappa, mina tre systrar och deras familjer och två kusiner med familjer. Det känns så rikt att ha en stor familjegemenskap och härligt att ha ett ställe att dela.


Vi har umgåtts, plockat lingon och svamp, firat en födelsedag, arbetat, fikat och promenerat. På lördagskvällen gick jag och mina systrar ner till den lilla sjön och den vedeldade bastun. Vi badade bastu och tvagade oss i sjön - vi ville ju vara fina när det blev födelsedagsfest i "Alvars stuga".


Det var som vanligt sorgligt att skiljas åt... Särskilt sorgligt är det att säga lycklig resa till en av mina systrar som bor alldeles för långt bort just nu.


www.resaisverigehelga.wordpress.com Min blogg för www.resaisverige.se

Det fanns så mycket lingon så jag fick sluta plocka...

Fint i stugan där jag bodde...

Av Helga - 4 september 2009 10:36


Lite lustigt kändes det när jag åkte buss till stationen igår kväll vid 19-tiden, för att ta tåget mot Arlanda. På väg till stan klev det på en kvinna, som jobbar i en affär intill bussgatan, på väg hem. Sedan idag när jag var på väg hem med samma buss sitter kvinnan på bussen igen på väg till sitt arbete... Lite omvända världen... Upp och Ner... och hit och dit lixom ;)


Nu har jag tagit mig en andra frukost och läst morgontidningen, snackat med sonen, satt på en tvättmaskin och packat om. Jag ska åka till släktgården i Hälsingland i eftermiddag och träffa alla mina systrar, mina föräldrar och en kusin med familj. Till och med min syster från Australien ska vara med.


Innan vi sticker, äldsta syrran och jag, ska jag försöka ta mig en lur. Det blev bara tre till fyra timmars sömn i hotellsängen i natt... Det är glamour!


Ha en mysig helg - det ska jag ha!!!


 Min nya flygblogg för www.resaisverige.se

www.resaisverigehelga.wordpress.com


Den gamla jordkällaren vid släktgården...

Av Helga - 3 september 2009 08:27


Vi fortsätter vår strävan efter det perfekta hemmet... ^_^


Igår åkte jag in till Uppsala och köpte kuddar och en pläd till vardagsrummet. Vi har ju ganska nyligen skaffat en ny soffa och nu var det dags för piffet. Innan hemfärden blev det en fika på Hugos Café på Svartbäcksgatan. Där kunde jag sitta ute och det känns läckert att hösten är varm och skön ännu så länge.


Ikväll blir det till att kliva i uniformen igen och det blir en kort sväng med övernattning i norr.


 Prislapparna sitter kvar - måste ju höra vad de andra i familjen tycker...


En CD-hylla blev det från IKEA sist, men var ska den stå?

www.resaisverigehelga.wordpress.com

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards